Otrzymałeś zestawienie w arkuszu kalkulacyjnym, w którym musisz uzupełnić kolumnę z liczbą porządkową? Możesz oczywiście wszystkie liczby wpisać ręcznie lub skorzystać z uchwytu wypełnienia. Ale w sytuacji gdy tabela jest bardzo rozbudowana, np. zawiera 1000 pozycji i więcej, to wspomniane przed chwilą metody mogą okazać się zbyt czasochłonne. Zatem co zrobić w tej sytuacji? Skorzystaj z opcji serii danych. Jeśli jesteś ciekawy gdzie znaleźć tę opcję, skorzystaj z dzisiejszej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same.

  1. Otwieramy arkusz kalkulacyjny z otrzymanymi danymi.
  2. Uzupełniamy pierwszą komórkę liczbą 1 (w naszym przypadku jest to komórka D6, w kolumnie Lp.)
  3. W górnym pasku nawigacji klikamy na zakładkę „Narzędzia główne” a następnie w sekcji „Edytowanie” przechodzimy do opcji „Wypełnij”.
  4. Z rozwijanej listy wybieramy kategorię „Seria danych”.
  5. Otworzy się nowe okienko dialogowe. W obszarze „Seria” zaznaczamy opcję „Kolumna”. W polu tekstowym „Wartość kroku” wpisujemy liczbę 1, natomiast w polu „Wartość końcowa” wprowadzamy liczbę np. tysiąc (1000). Zatwierdzamy, klikając na przycisk „OK”.
  6. Gotowe! Excel powinien uzupełnić brakujące liczby.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments