Customer feedbacks analyzing, likes farming. Lead generation. Satisfaction and loyalty analysis, customer retention increasing, marketing tools concept. Vector isolated concept creative illustration

Lead marketing skupia się na pozyskiwaniu kontaktów, które następnie można wykorzystać w biznesie. Brzmi dość prosto, jednak pozyskiwanie leadów często jest pracochłonnym procesem, nie wspominając, że może być nieefektywne – aż 77% przedstawicieli handlowych marnuje swój czas na próbie kontaktu z klientami o niskim potencjale biznesowym. Jak zatem uzyskać wartościowy lead?

Leady B2B to cenne kontakty, które pozyskuje się w rozmaity sposób. Ich źródłem może być wypełniony formularz kontaktowy na stronie, mogą to być polecenia, mogą to też być kontakty pozyskane w kampaniach marketingowych czy też przez tzw. cold mailing. Do pozyskiwania leadów można wykorzystać również content marketing – dla 85% marketerów B2B generowanie leadów jest najważniejszym celem w prowadzonych działaniach contentowych (za: 2016 Benchmarks, Budgets, and Trends, North America).

Identyfikacja odwiedzających stronę www

W przypadku generowania leadów najczęściej mówi się o kampaniach marketingowych. Owszem, są skuteczne i pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, ale nie powinno się zapominać również o własnym podwórku. Strona firmowa ma ogromny potencjał leadowy – codziennie odwiedzają ją w końcu potencjalni klienci, których można zidentyfikować.

Leady B2B można uzyskać z pomocą systemów typu BAZO, które nie tylko śledzą użytkownika na stronie, ale umożliwiają również podsunięcie mu spersonalizowanych komunikatów, przez co ten będzie zachęcony do pozostawienia danych kontaktowych. Najważniejsze jest jednak to, że do każdego użytkownika BAZO jest w stanie przypisać dane firmy i numer telefonu.

Content Marketing

Jak pokazują badania, 93% firm B2B twierdzi, że content marketing generuje więcej leadów niż tradycyjne taktyki marketingowe. W lead marketing najskuteczniejszy okazuje się tzw. gated content, czyli treści dostępne dla wybranych osób, które na przykład wypełniły formularz kontaktowy lub udostępniły dany wpis w mediach społecznościowych.

Facebook Lead Ads

Reklamy kontaktowe Facebook Lead Ads zachęcają użytkownika do kontaktu z firmą i wysłania formularza. Zaletą tego rozwiązania jest to, że wszystkie dane są automatycznie uzupełniane, zatem jest to wygoda dla użytkownika, jak i wpływa na większą efektywność kampanii.

Generowanie leadów na LinkedIn

LinkedIn jest serwisem biznesowym służącym do nawiązywania relacji. Tym samym jest też idealnym narzędziem do generowania leadów B2B. Powiązania i sieci społecznościowe ułatwiają kontakt z firmami z konkretnych branż, a także dotarcie do kierowników lub managerów wysokiego szczebla – kontakty te można wykorzystać potem do cold mailing lub cold calling

Cold mailing i cold calling

Działania marketingowe z zakresu „cold” opierają się na wysyłaniu wiadomości lub dzwonieniu do osób, z którymi wcześniej nie miało się kontaktu. W ten sposób można wykorzystać pozyskane leady B2B na przykład poprzez zakup listy firm z bazy. Kluczem jest tutaj personalizacja – koniecznie należy wskazać korzyści z nawiązania współpracy, a także pokazać, że jest to wiadomość indywidualna i zadano sobie trud, aby poznać odbiorcę wiadomości.

Jak łatwo generować leady B2B?

Pozyskiwanie leadów nie jest procesem łatwym. Lead marketing polega na zintegrowaniu kilku rozwiązań i szukaniu nowych źródeł dotarcia do klientów. Warto przetestować kilka rozwiązań oraz być tam, gdzie przebywają klienci, a przede wszystkim wykorzystać moc analityki internetowej i marketing automation, które zmieniają strony internetowe w potężne narzędzia do generowania leadów.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments