Czy wiesz, że możesz wstawić plik PDF bezpośrednio do programu Excel? Oczywiście do wyświetlania i odczytywania plików PDF konieczne jest zainstalowanie programu Adobe Acrobat lub Adobe Reader. Wystarczy wykonać kilka prostych czynności. Jesteś ciekawy? Łap krótką instrukcję!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365.

  1. Otwórz arkusz kalkulacyjny na swoim komputerze;
  2. Przejdź do górnego paska nawigacji a następnie kliknij na zakładkę „Wstawianie;
  3. W obszarze „Tekst” kliknij na opcję „Obiekt” (ikona prostokąta);
  4. Pojawi się nowe okienko dialogowe. Przejdź do zakładki „Utwórz z pliku” a następnie kliknij „Przeglądaj”;
  5. Wybierz plik PDF zapisany na swoim komputerze a następnie zatwierdź przyciskiem „Otwórz”;
  6. Możesz zdecydować jak ma wyglądać plik w arkuszu kalkulacyjnym. Skorzystaj z dwóch opcji. Jeśli zaznaczysz pole wyboru przy opcji „Łącz z plikiem” to wówczas wstawiana zawartość pliku tworzy łącze ze źródłem. Zmiany w pliku źródłowym będą uwzględniane w dokumencie. Możesz zaznaczyć także pole obok „Wyświetl jako ikonę” – wówczas jak sama nazwa wskazuje, Excel wstawi ikonę reprezentującą zawartość danego pliku PDF. Oczywiście możesz wybrać oba warianty;
  7. Zatwierdź, klikając na przycisk „OK”;
  8. Gotowe! Twój plik PDF zostanie teraz wstawiony do programu Excel jako ikona. Dwukrotne kliknięcie ikony otwiera plik w domyślnej przeglądarce plików PDF na komputerze.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments