Musisz wysłać ważną wiadomość e-mail o określonej porze dnia (wczesnym rankiem lub późnym wieczorem) a wiesz, że w tym czasie będziesz niedostępny? A może będziesz poza domem z ograniczonym dostępem do skrzynki Outlook? Warto wówczas skorzystać z funkcji planowania wiadomości.

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Outlook dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!

JAK ZAPLANOWAĆ/OPÓŹNIĆ DOSTARCZENIE POJEDYNCZEJ WIADOMOŚCI? 

  1. Otwórz skrzynkę Outlook na swoim komputerze a następnie rozpocznij tworzenie nowej wiadomości (możesz skorzystać ze skrótu klawiszowego CTRL+N).
  2. Z górnego paska nawigacji wybierz zakładkę „Opcje” a następnie w sekcji „Więcej opcji” kliknij „Opóźnij dostarczenie”. Będziesz mógł określić konkretną datę i godzinę, o której ma zostać wysłana wiadomość.
  3. Otworzy się nowe okno dialogowe. W obszarze dostawy zaznacz opcję „Nie dostarczaj przed” a następnie ustal datę i godzinę wysłania maila. Zatwierdź klikając przycisk „Zamknij”.
  4. Wybierz odbiorcę e-maila, tytuł oraz wpisz treść korespondencji. Po zakończeniu redagowania wiadomości, kliknij przycisk „Wyślij”. Poczta będzie przechowywana w folderze „Skrzynka nadawcza” do czasu jej dostarczenia (zgodnie z Twoimi ustawieniami).

JAK ZAPLANOWAĆ/OPÓŹNIĆ DOSTARCZENIE WSZYSTKICH WIADOMOŚCI? 

Jeśli chciałbyś opóźnić dostarczenie wszystkich wiadomości, należy utworzyć regułę. Jak to zrobić?

  1. Otwórz skrzynkę Outlook na swoim komputerze a następnie przejdź do górnego menu i kliknij na opcję „Plik”.
  2. Z listy wybierz „Informacje” a następnie zaznacz pole „Zarządzaj regułami i alertami”.
  3. Pojawi się nowe okno dialogowe, w którym będziesz miał podgląd do już utworzonych reguł oraz ich opisów. Z tego poziomu możesz tworzyć także nowe, edytować je a także usuwać.
  4. Kliknij opcję „Nowa reguła” a wyświetli się okno z szablonami reguł. Możesz z nich skorzystać lub rozpocząć od pustej reguły. Wybierz wariant „Zastosuj regułę dla wysyłanych wiadomości” i kliknij przycisk „Dalej”.
  5. Nie zaznaczaj żadnego pola wyboru tylko przejdź dalej. Pojawi się okno dialogowe potwierdzenia. Kliknięcie przycisku „Tak” spowoduje zastosowanie tworzonej reguły do wszystkich wysyłanych wiadomości.
  6. W kolejnym kroku wybierz wariant „odłóż dostarczenie” a następnie edytuj opis reguły (kliknij podkreśloną wartość). Podaj liczbę minut, określającą czas przechowywania wiadomości przed wysłaniem (maksymalnie możesz opóźnić dostarczenie korespondencji o 2 godziny). kliknij „OK” i przejdź „Dalej.
  7. W kolejnym kroku możesz zdefiniować wyjątki (o ile są one Tobie niezbędne). Następnie kliknij przycisk „Dalej”. Podaj nazwę dla utworzonej reguły, skonfiguruj jej opcje, zaznaczając pozycję „Włącz regułę” a następnie zatwierdź klikając przycisk „Zakończ”. Na koniec użyj przycisku „Zastosuj” i „OK”.

Więcej

https://support.office.com/pl-pl/article/op%C3%B3%C5%BAnianie-lub-planowanie-wys%C5%82ania-wiadomo%C5%9Bci-e-mail-026af69f-c287-490a-a72f-6c65793744ba

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Coś poszło nie tak? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments