Prowadzisz biznes i szukasz wiarygodnej agencji marketingowej, która poprowadzi dla Twojej marki skuteczną komunikację w social media? Zapewne rozpoczynasz ten proces od znajdywania wyników w wyszukiwarce, a następnie od wysyłania zapytań z prośbą o dostarczenie oferty. Czy każda oferta jest dobra? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule!

Oferta social media – co powinna uwzględniać?

Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule artykułu: nie, nie każda social media oferta jest odpowiednia, a już z pewnością nie każda jest odpowiednia dla Twojej marki. Co zatem powinien uwzględniać taki dokument? Oto kilka ważniejszych informacji, które warto uzgodnić już na etapie oferty:

  • cel działań marketingowych Twojej marki,
  • propozycja kanałów komunikacji,
  • częstotliwość działań,
  • cennik,
  • ale również kilka zdań o samej agencji, jej wartościach oraz prowadzonych case studies.

Dobrą ofertę social media przygotowuje się na podstawie analizy konkurencji oraz dostosowuje się ją do dostępnego budżetu marketingowego. Dodatkowe informacje, wymienione w punktach powyżej, dają Ci gwarancję, że masz do czynienia z doświadczonym i rzetelnym zespołem specjalistów.

Jakie informacje wysłać w mailu z prośbą o ofertę?

Kiedy decydujesz się na współpracę z podmiotem zewnętrznym, pamiętaj, aby jeszcze przed poznaniem oferty dostarczyć kilka ważnych informacji, które pozwolą na dopasowanie działań do możliwości i specyfiki marki. Mianowicie:

  • Zastanów się, co jest celem marki.

Co chcesz osiągnąć w kontekście firmy, poprzez działania marketingowe? Może to być budowa świadomości marki lub zwiększenie sprzedaży przez Internet.

  • Wykonaj analizę finansową i wydziel część budżetu, jaką możesz przeznaczyć na te działania (wystarczą widełki).

Z reguły im większą pulą dysponujesz, tym szybciej możesz spodziewać się efektów. Zasada ta nie dotyczy działań SEO, które dopiero w ujęciu długofalowym przynoszą realne, nieocenione korzyści.

  • Opisz Klienta idealnego, to znaczy takiego, do którego chcesz dotrzeć.

W drugiej kolejności opisz grupę docelową, do której aktualnie docierasz. Nie zawsze jest to to samo (i nie zawsze jest to takie złe). Takie informacje przydadzą się w przypadku, kiedy np. sprzedaż nie utrzymuje się na zadowalającym poziomie.

  • Przedstaw historię działań marketingowych (jeśli takowa miała miejsce). 

Agencja marketingowa zazwyczaj ma określony zakres obowiązków, jednak im pełniejszy obraz dostarczasz, tym bardziej możesz liczyć na pomoc ze strony specjalistów. W przypadku, kiedy sprzedaż nie idzie, mogą oni doszukać się powodu, dlaczego tak się dzieje i doradzić zupełnie inne działania lub w zmienionej formie. W końcu nie chcemy wyrzucać pieniędzy w błoto!

  • Opisz firmę i jej wartości w kilku zdaniach.

Przedstawienie zarysu historii i pomysłu na biznes pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie oferty. Wartości z kolei podyktują kierunek działań. Warto dołączyć również linki do strony i social media marki, jeśli takie istnieją.

Wiesz już, jakich informacji potrzebuje agencja, aby dostarczyć ofertę szytą na miarę dla Twojej marki. Im bardziej przyłożysz się do przedstawienia oczekiwań, tym bardziej dopasowaną ofertę otrzymasz (z reguły, ale zdarzają się różne kwiatki). Dlatego warto podejść do tego typu działań poważnie. Skorzystaj z pomocy specjalistów i ciesz się rozwojem swojej firmy!

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments