Obecna sytuacja związana z pandemią w wielu firmach wymusiła pracę zdalną. Obecne upały utrudniają koncentrację i zabierają chęci do pracy. Co zrobić, aby praca zdalna podczas letnich dni była przyjemniejsza i przynosiła oczekiwane skutki?

Zalety pracy zdalnej

Praca w domu tzw. home office staje się już powszechna. Jest bardziej elastyczna, jeśli oczywiście nie ma się określonych ram czasowych, w których należy pracować oraz daje poczucie wolności, ze względu na brak kontroli przez szefa. Balans pomiędzy pracą a życiem prywatnym pozwala wygospodarować czas dla rodziny, znajomych czy na aktywność na świeżym powietrzu. Dużym plusem jest zaoszczędzony czas na dojazdy do pracy, a zatem dłuższy sen. Dodatkowo home office pozwala na pracę w każdym miejscu na świecie.

Sposoby na wydajniejszą pracę w domu latem: 

1. Zaplanuj dzień

Jeżeli nie masz określonych ram czasowych na pracę np. 8-16, to ustal harmonogram, czyli najważniejsze cele do wykonania, przerwy dla rodziny, obiad czy kawę i trzymaj się go. Nie odchodź za często od swojego stanowiska i ustal granicę pomiędzy pracą a domem. Według Metody Tony’ego Schwartza powinno wykonywać się prace przez 90 minut i robić 15 minutową przerwę.

2. Stwórz dobre warunki do pracy 

Zadbaj o odpowiednie miejsce i stanowisko pracy, najlepiej, aby był to osobny pokój z drzwiami i biurkiem. Znaczenie ma tu również barwa światła, dobrze, aby oświetlenie w miejscu, w którym pracujemy było naturalne lub zimne. Poprawia koncentrację i nie męczy wzroku. Zadbaj o wygodny fotel z podparciem pod kręgosłup i odpowiednią postawę podczas siedzenia, aby zapobiec problemom w przyszłości.

3. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w “domowym biurze”

Optymalna temperatura do pracy powinna wynosić 20 – 25 st C. a wilgotność powietrza na poziomie 40 – 60%. Zbyt wysoka wilgotność powietrza jak i temperatura pogarszają samopoczucie i wydajność. Utrzymanie odpowiedniej temperatury i wilgotności podczas upalnego lata jest trudne. Mieszkanie szybko się nagrzewa powodując uczucie ciężkiego powietrza i senności. Można zakupić wentylator, który będzie pomagał doraźnie, ale nie obniży temperatury powietrza, albo klimatyzator. Najlepszy będzie klimatyzator przenośny z elastyczną rurą wyrzutową, którego można przenosić do pomieszczenia, w którym się pracuje. Ważne, aby urządzenie stało blisko okna, ponieważ do efektywnego działania klimatyzatora wystawia się rurę odprowadzającą ciepłe powietrze przez uchylone okno. Do jej instalacji niezbędna jest uszczelka okienna, którą montuje się na framugę okna. Zapobiega ona dostawaniu się ciepłego powietrza do pomieszczenia. Można ją znaleźć w marketach budowlanych lub kupić klimatyzator przenośny w zestawie z uszczelką okienną i rękawem uszczelniającym np klimatyzator przenośny Fersk Vind. Przed zakupem sprawdź jego cenę i wybierz najtańszy sklep internetowy.


Klimatyzator przenośny marki Fersk Źródło: fersk.pl

4. Ubierz się tak jak do pracy 

Pracując w domu również zadbaj o odpowiedni strój, załóż najlepiej taki, w jakim poszedłbyś do pracy. Udowodniono, że taki strój pobudza kreatywne myślenie i łatwiej zacząć pracę. Niemile widziany jest strój codzienny (dres czy piżama), ponieważ utrudnia oddzieleniem czasu wolnego od czasu pracy. Ponadto należy być gotowym i dobrze ubranym podczas niespodziewanych rozmów online.

5. Zadbaj o relaks

Po zakończonej pracy wychodź na spacery czy na rower, najlepiej wieczorem, kiedy temperatura jest już trochę niższa, a słońce nie jest już takie ostre. Aktywność fizyczna jest niezbędna, gdy większość dnia spędzasz przy komputerze. Relaksuje i dodaje energii na następny pracujący dzień.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments