Low angle view of piles of sheets in printing shop. In background are worker and printing machines.

Druk jest ponadczasowy. Nie ważne ile form reklamy zostanie wprowadzonych do obiegu – wizytówka, kalendarz, teczka firmowa, papier firmowy, segregator reklamowy zawsze nada oficjalności usługom Twojej firmy. To po Twojej stronie leży odpowiedzialność za znalezienie odpowiedniej drukarni. Praca drukarza bywa czasami przytłaczająca. Nie trudno przez przypadek wykonać błąd przy produkcji, nie powiadomić klienta o wybranym papierze, czy innych szczegółach zamówienia. Praca drukarzy staje się prawdziwym piekłem zwłaszcza pod koniec roku, gdy każdy z klientów chce kalendarzy, broszur, teczek ofertowych na nowy rok biznesowy. W tym artykule dowiesz się na co musisz uważać przy zlecaniu pracy dla drukarni.

Wybierz odpowiednią drukarnię

Kto pyta ten nie błądzi. Zadawaj pytania i porównuj oferty. Nie każda drukarnia wykonuje wszystko u siebie. To, że zleciłeś firmie wydruk kalendarzy reklamowych nie oznacza, że druk kart menu firma drukarska nie zleci innej drukarni. Im więcej pośredników tym gorszą jakość pracy otrzymasz, dodatkowo z większą obsuwą czasową. Zwróć uwagę również na wielkość biznesu. Jeśli firma zatrudnia i dobrze płaci 50 pracownikom, a Ty prowadzisz jednoosobową DG to pewnie współpraca pomiędzy wami nie jest zbyt dobrym pomysłem. Wraz ze skalą biznesu koszty przy produkcji wielu rzeczy rosną. Warto, abyś dowiedział się w czym specjalizuje się Twoja drukarnia, iloma maszynami dysponuje, jakie ma możliwości techniczne. Proste wizytówki, czy ulotki wydrukuje Ci każda tańsza drukarnia internetowa. Z drugiej zaś strony produkty POS takie jak standy, displaye, woblery wymagają wysokiej specjalizacji, rozwiniętych maszyn oraz wykształconej kadry pracowniczej. O ile zlecenie prostych zadań możesz zlecić każdej drukarni o tyle produkty POS wykona dobrze tylko kilka firm w Polsce.

Wytyczne drukarskie

Przygotowanie pliku do druku to druga rzecz na którą powinieneś zwrócić szczególną uwagę podczas zlecania pracy dla drukarni. Dobra drukarnia zostawi na swojej stronie internetowej wytyczne na przygotowanie pliku do druku. Pamiętaj, że rozdzielczość pliku do druku musi być minimalnie +300 DPI. Zobacz czy zdjęcia nie będziesz musiał przełożyć do przestrzeni kolorów CMYK. CMYK to zestaw czterech podstawowych kolorów używanych w świecie poligrafii. Nie zdziw się, jeśli po konwersji zdjęcie będzie wyglądało inaczej. Naucz się dlaczego tak jest. Poczytaj również informacje o materiałach, oprawach, formatach, uszlachetnieniach i wielu innych ważnych rzeczach. Więcej informacji możesz znaleźć w poście https://ragus.pl/zleceniedladrukarni/ gdzie drukarnia z Pilawy udziela technicznych porad na temat zlecania pracy dla drukarni.

Kontakt z drukarnią

W dużej firmie raczej niemożliwe jest, aby mieć kontakt z właścicielem firmy. W małej zaś może być duży problem z czasem odpowiedzi na nasze pytania. Trudno aby właściciel małej drukarni miał czas na odpowiadanie na maile, gdy robi w tym momencie księgowość, sprawdza prace pracowników, czy rozmawia z przyszłym dużym klientem. Poznaj osobę z którą będziesz się komunikował, zapytaj czy zna się na druku, od ilu lat pracuje w firmie. Musisz wybrać, który sposób komunikacji najbardziej Ci odpowiada. Spotkania mogą być bardzo owocne o ile jednak rozmowy nie wkroczą na prywatne podłoże. Mailowo trudno zaś załatwić skomplikowane sprawy. Kto wie, może telefon będzie najlepszym rozwiązaniem?

Monitoruj zlecenie

Bardzo ważne, abyś określił jasno terminy wykonania pracy. Poproś, aby ktoś podpisał się pod oświadczeniem. Jeśli będzie to potrzebne – poproś o umowę. Dodatkowo nie bój zapytać się o transport (więcej tutaj). Finalnie to Ty masz władzę przy wyborze odpowiedniej drukarni dla swojego zlecenia.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments