Social media, czyli media społecznościowe zmieniły nasz sposób komunikowania się, zawierania przyjaźni, a nawet robienia zakupów. Nie powinno więc dziwić, że coraz więcej firm widzi swoją przyszłość w świecie social media. Jednakże zaistnienie w świecie mediów społecznościowych nie jest proste. Pomóc w tym mogą wyspecjalizowani pracownicy, np. Social Media Manager. Dowiedz się kim jest SMM i kto powinien rozważyć kurs SMM?

Social media

Co to są social media? To wszelkiego typu media, w których wiodącą rolę odgrywają relacje społecznościowe, a ich treść tworzona jest przez użytkowników. Social media to zatem wszelkiego typu platformy społecznościowe, takie jak Facebook, LinkedIn czy Twitter, komunikatory społecznościowe (np. Facebook Messenger, Whatsapp, Telegram), aplikacje do dzielenia się multimediami (np. Instagram, TikTok czy Snapchat), ale też wszelkiego typu fora internetowe, grupy dyskusyjne, blogi czy platformy do gier społecznościowych.

Media społecznościowe stwarzają ogromną ilość szans zarówno dla osób, które z ich pomocą chciałby zdobyć popularność, jak i dla firm, które chciałyby wykorzystać ich popularność do zwiększania rozpoznawalności marki, budowania wizerunku czy pozyskiwania klientów. Sięgnięcie po te możliwości nie jest jednak takie proste. Social media kierują się swoimi zasadami, ulegają szybkim przemianom, jak też są wyjątkowo konkurencyjnym miejscem prowadzenia działalności.

Dlatego firmy coraz częściej decydują się na zatrudnienie specjalistów ds. social media, których zadaniem jest przygotowanie strategii obecności w social media i prowadzenie codziennych działań w mediach społecznościowych. Osoby takie zatrudniane są na rozmaitych stanowiskach, a jednym z najpopularniejszych jest Social Media Manager.

SMM, czyli Social Media Manager

Social Media Manager, czyli w skrócie SMM to osoba, której zadaniem jest między innymi:

  • przygotowanie strategii social media dla przedsiębiorstwa,
  • prowadzenie profili firmy i dbanie o wizerunek firmy w mediach społecznościowych,
  • realizowanie działań reklamowych i promocyjnych, prowadzenie kampanii reklamowych,
  • analizowanie wyników prowadzonych działań,
  • wdrażanie narzędzi pozwalających osiągać lepsze wyniki w social media.

Jak zostać SMM? Pomóc w tym mogą kursy na Social Media Managera, które realizowane są zarówno online, jak i stacjonarnie. Zadaniem takiego kursu SMM jest przygotowanie uczestnika do podjęcia pracy w zawodzie. Pozwalają one między innymi dowiedzieć się czym są social media oraz na czym polega social media marketing, poznać najpopularniejsze serwisy i platformy społecznościowe, dowiedzieć się jakie są możliwości prowadzenia działań reklamowych w popularnych mediach społecznościowych, jak tworzyć atrakcyjne materiały na potrzeby social mediów, ale też jak przygotować i wdrożyć strategię obecności w mediach społecznościowych, wyznaczać cele i monitorować ich osiąganie.

Kurs SMM, kurs social media

Rynek szkoleniowy w Polsce oferuje cały szereg szkoleń z social media, kursów Social Media Manager czy warsztatów z social media marketingu. Wiele osób chce dowiedzieć się co to kurs SMM i czy powinni się nim zainteresować. Kurs SMM to szkolenia i kursy przygotowujące do pełnienia roli Social Media Manager. Każda osoba, która chce podjąć pracę w roli Social Media Manager bądź też zajmuje się social media i chce usystematyzować swoją wiedzę powinna rozważyć udział w tego typu kursie. Kursy takie kryją się pod rozmaitymi tytułami, takimi jak Akademia Social Media, Kurs Certyfikowany Kurs Social Media Manager czy też Masterclass Social Media Manager. Realizowane są one zarówno online, jak i stacjonarnie, zwłaszcza w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz czy Gdańsk. Listę szkoleń i kursów dla Social Media Manager znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/social-media, gdzie zgromadzono również szkolenia dotyczące social media marketingu, kursy z content marketingu czy przygotowania strategii social media. Baza zawiera informacje o datach szkoleń i kursów z social media, pełny program zajęć, informacje o prowadzących zajęcia trenerach oraz ceny szkoleń i kursów, co pozwala szybko wybrać najlepszą ofertę.

Do kogo skierowane są kursy social media? Zarówno do przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie podjąć działania promocyjne w mediach społecznościowych, jak też do wszystkich osób, które starają się budować markę osobistą w social media. Przedsiębiorcy powinni rozważyć tego typu szkolenia nie tylko, gdy chcą prowadzić samodzielne działania reklamowe w SoMe, ale również, gdy planują zatrudnienie wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Rozumienie zagadnień social media, umiejętność postawienia celów oraz weryfikowania ich osiągania przez agencję jest dużo prostsze, gdy przedsiębiorca dysponuje odpowiednią wiedzą.

Kursy social media to oczywisty wybór również dla wszelkiego rodzaju specjalistów ds. social media, social media managerów, content managerów itp. Zmiany w tej branży następują tak szybko, że konieczność stałego podnoszenia wiedzy jest wyjątkowo ważna. Każda osoba, która myśli o pięciu się po szczeblach kariery powinna rozważyć regularny udział w tego typu wydarzeniach.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments