Rozbudowane zestawienia w arkuszu kalkulacyjnym mogą przysporzyć trudności w analizowaniu i przeglądaniu wyników. Dlatego tak chętnie korzystamy z autofiltru i grupowania danych. Oczywiście oba te sposoby pozwalają szybko i łatwo ukryć niepotrzebne w danej chwili informacje, aby potem móc je znów pokazać. Problem pojawia się w jednak gdy chcemy zaznaczyć i skopiować tylko te dane widoczne w danym momencie na ekranie komputera. W przypadku danych przefiltrowanych wszystko działa poprawnie ponieważ domyślnie kopiujemy widoczne komórki. Niestety gdy chcemy zrobić to samo na danych zgrupowanych, Excel kopiuje wszystko, nawet te ukryte komórki. Czy można jakoś temu zaradzić? Oczywiście, że tak. Jeśli jesteś ciekawy skorzystaj z naszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!
Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same.
SPOSÓB 1. ZAZNACZANIE DANYCH
- Otwieramy arkusz kalkulacyjny z pogrupowanymi danymi.
- Zaznaczamy ten obszar Excela, którego komórki chcemy wyróżnić i skopiować. Jeśli tego nie zrobimy Excel pomyśli, że chcemy działać w całym arkuszu.
- W górnym pasku nawigacji przechodzimy do zakładki „Narzędzia główne” a następnie w sekcji „Edytowanie” wybieramy opcję „Znajdź i zaznacz”. Z rozwijanej listy wybieramy pozycję „Przejdź do – specjalne…”.
- Otworzy się nowe okno dialogowe. Zaznaczamy operacje „Tylko widoczne komórki” i zatwierdzamy klikając „OK”.
- Teraz mamy już zaznaczone co trzeba więc możemy skopiować te dane przy użyciu skrótu klawiszowego Ctrl + C a następnie wkleić je w dowolnym miejscu arkusza kalkulacyjnego.
SPOSÓB 2. PASEK SZYBKI DOSTĘP
- Otwieramy arkusz kalkulacyjny a następnie przechodzimy do paska narzędzi, znajdującego się u góry strony i klikamy lewym przyciskiem myszy na ikonę strzałki w dół „Szybki dostęp”. Z rozwijanej listy wybieramy przycisk „Więcej opcji”.
- Pojawi się nowe okno „Opcje programu Excel”. Na liście „Wybierz polecenia” klikamy pozycję „Wszystkie polecenia”.
- Na liście poleceń wyszukujemy opcji „Zaznacz widoczne komórki” a następnie za pomocą przycisku „Dodaj”, przeniesiemy ją do paska narzędzi „Szybki dostęp”. Zatwierdzamy wybór klikając przycisk „OK”. Ikona powinna pokazać się obok strzałki w dół na paska narzędzi u góry strony.
- Teraz zaznaczamy wybrany obszar arkusza kalkulacyjnego a następnie klikamy na ikonę „Zaznacz widoczne komórki”, znajdującą się na pasku „Szybki dostęp”.
- Mając już zaznaczone to co trzeba, możemy przystąpić do skopiować tych danych przy użyciu skrótu klawiszowego Ctrl + C a następnie wklejenia ich w dowolnym miejscu arkusza kalkulacyjnego.
Pytania?
Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!