Dodawanie obrazu w dokumencie Word jest naprawdę bardzo proste. Ale co, jeśli chcesz umieścić zdjęcie w określonym miejscu i mieć wokół niego tekst? Jesteś ciekawy gdzie szukać właściwych opcji? Koniecznie skorzystaj z naszej dzisiejszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Word dla Office 365.

  1. Otwórz nowy dokument w Word;
  2. Wstaw dowolny tekst oraz zdjęcie/obraz;
  3. Zaznacz obraz, klikając na niego lewym przyciskiem myszy komputerowej a następnie w górnym pasku nawigacji przejdź do zakładki „Format obrazu” i w sekcji „Rozmieszczanie” kliknij przycisk „Położenie”;
  4. Kliknij na kategorię „Więcej opcji układu”;
  5. Przejdź do karty „Położenie”. Zaznacz pole wyboru przy „Wyrównanie” a następnie z rozwijanej listy wybierz kolejno opcje „Do środka” względem „Strona”;
  6. Przejdź do drugiej karty „Zawijanie tekstu” i w obszarze „Style otaczania” kliknij na opcję „Ramka”;
  7. Zatwierdź, klikając na przycisk „OK”;
  8. Teraz możesz kliknąć na zdjęcie i zmienić jego rozmiar oraz położenie, przesuwając w dowolne miejsce tekstu.

  9. Pamiętaj jednak, że to formatowanie zadziała tylko i wyłączenie na ten jeden obraz. Jeśli najczęściej właśnie tak zawijasz tekst wokół zdjęcia i nie chcesz za każdym razem powtarzać ręcznie całej operacji, możesz ustawić na stałe wybrany typ formatowania. Jak to zrobić? W górnym pasku nawigacji kliknij na „Plik” a następnie przejdź do opcji programu Word. Kliknij na zakładkę „Zaawansowane” i wyszukaj obszaru „Wycinanie, kopiowanie i wklejanie”. Przy sekcji „Wstaw/wklej obrazy następująco” wybierz z listy opcję „Ramka”. Zatwierdź przyciskiem „OK”. Gotowe!



Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments