
Dodawanie obrazu w dokumencie Word jest naprawdę bardzo proste. Ale co, jeśli chcesz umieścić zdjęcie w określonym miejscu i mieć wokół niego tekst? Jesteś ciekawy gdzie szukać właściwych opcji? Koniecznie skorzystaj z naszej dzisiejszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!
Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Word dla Office 365.
- Otwórz nowy dokument w Word;
- Wstaw dowolny tekst oraz zdjęcie/obraz;
- Zaznacz obraz, klikając na niego lewym przyciskiem myszy komputerowej a następnie w górnym pasku nawigacji przejdź do zakładki „Format obrazu” i w sekcji „Rozmieszczanie” kliknij przycisk „Położenie”;
- Kliknij na kategorię „Więcej opcji układu”;
- Przejdź do karty „Położenie”. Zaznacz pole wyboru przy „Wyrównanie” a następnie z rozwijanej listy wybierz kolejno opcje „Do środka” względem „Strona”;
- Przejdź do drugiej karty „Zawijanie tekstu” i w obszarze „Style otaczania” kliknij na opcję „Ramka”;
- Zatwierdź, klikając na przycisk „OK”;
- Teraz możesz kliknąć na zdjęcie i zmienić jego rozmiar oraz położenie, przesuwając w dowolne miejsce tekstu.
- Pamiętaj jednak, że to formatowanie zadziała tylko i wyłączenie na ten jeden obraz. Jeśli najczęściej właśnie tak zawijasz tekst wokół zdjęcia i nie chcesz za każdym razem powtarzać ręcznie całej operacji, możesz ustawić na stałe wybrany typ formatowania. Jak to zrobić? W górnym pasku nawigacji kliknij na „Plik” a następnie przejdź do opcji programu Word. Kliknij na zakładkę „Zaawansowane” i wyszukaj obszaru „Wycinanie, kopiowanie i wklejanie”. Przy sekcji „Wstaw/wklej obrazy następująco” wybierz z listy opcję „Ramka”. Zatwierdź przyciskiem „OK”. Gotowe!
Pytania?
Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


