Wybór właściwej platformy e-commerce jest sprawą fundamentalną dla przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w przestrzeni wirtualnej. Warto dogłębnie przemyśleć tę kwestię, gdyż zaważy ona na dalszych losach biznesu. Na jaki silnik się zdecydować, by trzymać odpowiedni poziom usług i nie dać się sprowadzić do parteru? Rozwiązanie nasunie się samo, jeśli odpowiedziałeś sobie na poniższe pytania.

Kim jestem?

Mały/średni, a może duży przedsiębiorca? Wielkość firmy będzie decydować, jaka platforma e-commerce będzie dopasowana do naszego profilu. Mniejsi, z ograniczonym zapleczem technicznym oraz deficytem czasu na działania wybiorą SaaS (oprogramowanie, jako usługa chmurowa w niezbyt kosztownym abonamencie). Zaś więksi gracze, stawiający na indywidualną konfigurację, z możliwością stałego udoskonalania oprogramowania, skierują się ku rozwiązaniu typu open source (otwarte oprogramowanie, stale udoskonalane przez fachowców z całego świata).

Ile mam?

Budżet – to od niego należy rozpocząć ocenę własnych możliwości w zakresie bieżących i przyszłych działań. Jeśli twoje poczynania nakierowane są na minimalizację kosztów za wszelką cenę, wybierz opcję abonamentową, która pozwoli w pełni kontrolować wydatkowanie środków. Z kolei przedsiębiorcy posiadający rezerwy i stale inwestujący w rozwój systemu, zdecydują się na zatrudnienie dodatkowych fachowców, niezbędnych przy rozbudowie funkcjonalności w open source. Zrób rachunek sumienia i sprawdź, czy darmowe propozycje rynkowe nie wyjdą cię w rzeczywistości drożej niż płatne, ale z hostingiem, wsparciem i doświadczeniem profesjonalistów. Licz, by się nie przeliczyć.

Czego chcę?

Zrób test. Określ swoje potrzeby, wymagania i wyobrażenia i spróbuj je przełożyć na język konkretnych rozwiązań i możliwości oferowanych przez rynek platform e-commerce. Na jakiej części swojego biznesu chcesz się skupić? Może postawisz na lepszy kontakt z klientem, zwiększanie oferty produktowej, albo inne, nie związane z samą platformą działania? W takim razie skup się na abonamentówce – zapłać za gotowca, który wyręczy cię z myślenia nad kształtem witryny, w ramach używanych powszechnie wzorów. A może chcesz kreować swoją markę przez rozwój platformy, na której jest twoja oferta? Wtedy postaw na narzędzie, które możesz swobodnie dopasować i dowolnie zmodyfikować. Być może jedna z propozycji otwartego oprogramowania przypadnie ci do gustu, a twoja lista oczekiwań względem sposobu działania witryny przełoży się na widoczny gołym okiem efekt funkcjonalny i wizualny, który odróżni cię od innych.

Co potrafię?

Czy mam na tyle wiedzy i umiejętności technicznych, by poprowadzić samodzielnie sprawy, a może wolę oddać się w ręce profesjonalistów (tj. programistów, front i backendowców, specjalistów e-commerce, projektantów i testerów)? Złota zasada e-biznesu brzmi: daj sobie pomóc. Szczególnie, jeśli nie znasz się na technikaliach, a twoja wiedza dotycząca konfiguracji i funkcjonowania w sieci ogranicza się do czystej teorii. Taka grupa przedsiębiorców postawi na SaaS bądź system dedykowany. Począwszy od idei, poprzez analizę i wygląd, aż po implementacje oraz uruchomienie i serwis techniczny sklepu– na taki zakres usług można liczyć, zamawiając w pełni dostosowaną do siebie platformę.

Właściwie dobrana platforma e-commerce to serce e-biznesu. Na niej zasadza się sposób funkcjonowania w sieci, a co za tym idzie, wpływa na wizerunek naszej marki, o który koniecznie należy zadbać od początku działalności. Dobry silnik to niemały wydatek, ale jeszcze większy zysk. Niezależnie od wybranej opcji, pamiętaj, że zawsze można ją zmienić, a wcześniejsze przetestowanie nic nie kosztuje.

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Coś poszło nie tak? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments