
Wyjeżdżasz na swój wymarzony urlop bądź jesteś poza domem bez dostępu do internetu oraz swojego konta pocztowego? Możesz łatwo ustawić wiadomość o nieobecności. Poinformujesz w niej nadawców, że nie możesz od razu odpowiedzieć na ich maile. Jeżeli jesteś ciekawy jak ustawić autoresponder w programie Outlook zostań z nami. Zapraszamy do lektury.
Istnieją dwa sposoby na ustawienie automatycznej odpowiedzi w Outlooku. Wybierz ten odpowiedni dla siebie i postępuj zgodnie z poniższymi krokami. Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Outlook dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!
SPOSÓB 1 – przycisk „odpowiedzi automatyczne”
- Otwórz skrzynkę Outlook na swoim komputerze przejdź do górnego menu i kliknij na opcję „Plik”.
- Z listy wybierz „Informacje” a następnie zaznacz pole „Odpowiedzi automatyczne”.
- Otworzy się nowe okno dialogowe. Zaznacz opcję „Wyślij odpowiedzi automatyczne” i wpisz treść komunikatu. Opcjonalnie możesz ustawić zakres dat oraz godzin (wybierz datę, od której rozpocznie się wysyłanie automatycznej wiadomości i kiedy powinna zakończyć się jej publikacja). Zatwierdź klikając przycisk „OK”.
SPOSÓB 2 – brak przycisku „odpowiedzi automatyczne”
Jeśli postępowałeś zgodnie z wcześniejszą instrukcją i nie zauważyłeś opcji „Automatycznych odpowiedzi”, prawdopodobnie używasz konta usługi Gmail, Yahoo lub innego, które nie obsługuje funkcji odpowiedzi automatycznych w programie Outlook. W takim przypadku musisz skonfigurować regułę, która będzie odpowiadać na przychodzące wiadomości e-mail.
- Otwórz skrzynkę Outlook na swoim komputerze a następnie rozpocznij tworzenie nowej wiadomości (możesz skorzystać ze skrótu klawiszowego CTRL+N).
- Wprowadź temat wiadomości oraz jej treść a następnie kliknij na „Plik” i „Zapisz jako”. Podaj nazwę szablonu a z listy „Zapisz jako typ” wybierz pozycję „Szablon Outlook”.
- Teraz czas na utworzenie reguły. Przejdź do górnego menu, kliknij na opcję „Plik” a następnie z listy „Informacje” wybierz „Zarządzaj regułami i alertami”.
- Pojawi się nowe okno dialogowe. Kliknij opcję „Nowa reguła” a wyświetli się kreator z szablonami reguł. Wybierz wariant „Zastosuj regułę dla odbieranych wiadomości” i kliknij przycisk „Dalej”.
- Nie zaznaczaj żadnego pola wyboru tylko przejdź dalej. Pojawi się okno dialogowe potwierdzenia. Kliknięcie przycisku „Tak” spowoduje zastosowanie tworzonej reguły do wszystkich wysyłanych wiadomości.
- W kolejnym kroku wybierz wariant „Odpowiedz na nią wykorzystując szablon” a następnie edytuj opis reguły (kliknij podkreśloną wartość). W Polu „Szukaj” wybierz „Szablony użytkownika w systemie plików”. Wybierz ten utworzony przez siebie a następnie kliknij przycisk „Otwórz i przejdź „Dalej”.
- W kolejnym kroku możesz zdefiniować wyjątki (o ile są one Tobie niezbędne). Następnie kliknij przycisk „Dalej”. Podaj nazwę dla utworzonej reguły (np. poza biurem), skonfiguruj jej opcje, zaznaczając pozycję „Włącz regułę” a następnie zatwierdź klikając przycisk „Zakończ”. Na koniec użyj przycisku „Zastosuj” i „OK”.
- Pole wyboru „Włącz tę regułę” jest zaznaczony domyślnie. Ale gdyby okazało się, że reguła jest nieaktywna, kliknij na „Plik” a następnie przejdź do opcji „Zarządzanie regułami i alertami”. Wyświetli się okno dialogowe, w którym klikniesz na kartę „Reguły wiadomości e-mail” i znajdziesz utworzoną przez Ciebie regułę. Zaznacz pole z jej lewej strony (kwadracik) a następnie zatwierdź wybór przyciskiem „OK”.
Więcej
Pytania?
Masz problem aby ustawić automatyczną odpowiedź? Potrzebujesz pomocy? Daj znać w komentarzu poniżej lub skontaktuj się z nami poprzez zakładkę MAM PYTANIE