Program Microsoft Word oferuje użytkownikom wiele różnych sposobów formatowania utworzonej tabeli. Można skorzystać z gotowych styli, samodzielnie dobrać kolor obramowania, cieniowanie, szerokość linii ramki tabeli a także styl i rozmiar czcionki. Tabeli można nadać także niestandardowy wygląd poprzez podział lub scalanie komórek, określenie miejsca podziału tabeli a także przez dodawanie albo usuwanie kolumn i wierszy. Chciałbyś się dowiedzieć jak to zrobić? Skorzystaj z naszej porady! Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Word dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu Word, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!
JAK DODAĆ I USUNĄĆ WIERSZE ORAZ KOLUMNY?
Dodawanie i usuwanie kolumny
- Otwórz dokument Word i wstaw tabelę. Jeśli nie wiesz jak ją dodać, zapoznaj się z naszym ostatnim artykułem, klikając w LINK
- Kliknij na komórkę, która znajduje się z prawej lub lewej strony miejsca, w którym chcesz dodać kolumnę.
- W obszarze „Narzędzia tabeli” wybierz opcję „Układ”. Przejdź do grupy „Wiersze i kolumny”. Jeśli chcesz dodać kolumnę na lewo od wybranej komórki kliknij na przycisk „Wstaw z lewej”. Aby dodać kolumnę na prawo od wybranej komórki wybierz przycisk „Wstaw z prawej”.
- Kolumnę możesz wstawić także w inny sposób. Kliknij prawym przyciskiem myszy komputerowej na wybraną komórkę w tabeli. Z rozwiniętej listy skorzystaj z opcji „Wstaw” i zdecyduj z której strony chcesz dodać kolumnę.
- Ustaw kursor w kolumnie, którą chcesz usunąć a następnie w obszarze „Narzędzia tabeli” wybierz opcję „Układ” i przejdź do grupy „Wiersze i kolumny”. Kliknij na polecenie „Usuń” i wybierz „Usuń kolumny”.
Dodawanie i usuwanie wierszy
- Umieść kursor myszy komputerowej w komórce nad lub pod którą chcesz wstawić wiersz.
- W obszarze „Narzędzia tabeli” wybierz opcję „Układ”. Przejdź do grupy „Wiersze i kolumny”. Jeśli chcesz dodać wiersz powyżej wybranej komórki kliknij na przycisk „Wstaw powyżej”. Aby dodać wiersz poniżej wybranej komórki wybierz przycisk „Wstaw poniżej”.
- Wiersz możesz wstawić także klikając prawym przyciskiem myszy na konkretną komórkę tabeli. Z rozwiniętej listy wybierz opcję „Wstaw” i zdecyduj z której strony chcesz dodać wiersz.
- Ustaw kursor w wierszu, który chcesz usunąć a następnie w obszarze „Narzędzia tabeli” wybierz opcję „Układ” i przejdź do grupy „Wiersze i kolumny”. Kliknij na polecenie „Usuń” i wybierz „Usuń wiersz”.
JAK SCALIĆ I ROZDZIELIĆ KOMÓRKI?
Wiesz, że możesz połączyć kilka komórek w jedną dużą? Wystarczy, że klikniesz prawym przyciskiem myszy na zaznaczone komórki a następnie z rozwiniętej listy wybierzesz „Scal komórki”.
Chcesz podzielić wybraną komórkę na kilka mniejszych? Kliknij prawym przyciskiem myszy w wybranym przez Ciebie miejscu w tabeli. Z rozwiniętej listy wybierz opcję „Podziel komórki”. Wyświetli się nowe okno, w którym musisz określić sposób podziału. Wprowadź liczbę określającą, na ile kolumn lub wierszy mają zostać podzielone zaznaczone komórki.
JAK PODZIELIĆ TABELE?
Możesz podzielić swoją tabele na dwie mniejsze. W ten sposób dodasz np. tekst między nimi. Ustaw kursor myszy komputerowej w wierszu, który będzie pierwszym wierszem drugiej tabeli. Następnie w obszarze „Narzędzia tabeli” wybierz opcję „Układ”. W grupie „Scalanie” kliknij „Podziel tabelę”. Gotowe!
Więcej
Pytania?
Masz problem ze sformatowaniem tabeli w Microsoft Word? Potrzebujesz naszej pomocy? Wskazówki? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE