Wykasowałeś wiadomość SMS z kodem pozwalającym na realizację recepty w aptece? Nie martw się! W łatwy sposób możesz sprawdzić historię swoich e-recept. Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to koniecznie skorzystaj z naszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Telefon w dłoń i zaczynamy!

Ze względów bezpieczeństwa (dane osobowe) nie było możliwości wykonania zrzutów ekranu!

  1. Na liście zainstalowanych aplikacji w telefonie odszukaj „Sklep Play” (lub Apple Store w przypadku urządzeń z systemem iOS). Po uruchomieniu sklepu wpisz w pasku wyszukiwania nazwę „mObywatel” a następnie po wybraniu z listy programu, który Ciebie interesuje, zaznacza opcję „Zainstaluj”;
  2. Wróć do pulpitu swojego telefonu i uruchom zainstalowany program;
  3. Zapoznaj się z Regulaminem i zaakceptuj go;
  4. Zezwól aplikacji na wykonywanie połączeń telefonicznych i zarządzanie nimi (w rzeczywistości na dostęp do aplikacji Telefon, aby odczytać identyfikator telefonu). Jest on niezbędny do zaszyfrowania Twoich danych osobowych oraz poprawnego zabezpieczenia aplikacji. Kliknij na przycisk „Dalej”;
  5. Ustaw hasło do aplikacji. Musi składać się z minimum 8 znaków i zawierać co najmniej 1 małą literę, 1 dużą literę, 1 cyfrę i 1 znak specjalny. UWAGA! Odzyskanie hasła nie jest możliwe! Jeśli zapomniałeś hasła to odinstaluj aplikację i pobierz ją ponownie na swój telefon. Przy pierwszym uruchomieniu programu mObywatel możesz ustawić nowe hasło; Kliknij na przycisk „Dalej”;
  6. Ustaw nazwę telefonu. Zatwierdź, klikając na przycisk „Gotowe”;
  7. Jeśli już wcześniej zainstalowałeś program mObywatel to koniecznie sprawdź czy zainstalowana aplikacja jest zaktualizowana do najnowszej wersji. W tym celu otwórz Sklep Google Play a następnie wpisz w pasku wyszukiwania nazwę programu. Jeśli masz zainstalowaną starą wersję aplikacji, kliknij na przycisk „Aktualizuj”;
  8. Dodaj dokument eRecepta. W tym celu kliknij na ikonę kółka z białym plusem, znajdującą się w prawym, dolnym rogu ekranu;
  9. Wybierz usługę „eRecepta”. Aktywacja dokumentów wymaga potwierdzenia Twojej tożsamości. Kliknij na przycisk „Rozumiem” a następnie zapoznaj się z Regulaminem i zaakceptuj go;
  10. Użyj jednej z metod logowania – Profil Zaufany, eDowód lub konto bankowości elektronicznej. W naszej instrukcji wykorzystamy Profil Zaufany – to on posłuży do zatwierdzenia/połączenia danych z dowodu osobistego z aplikacją;
  11. Po zalogowaniu się na Profil Zaufany, aplikacja pobierze i zapisze Twoje. Wyświetli się lista wszystkich eRecept;
  12. Jeśli chcesz zrealizować którąś z recept wystarczy na nią kliknąć. Przy każdej e-recepcie podana jest data wystawienia, nazwa placówki, nazwa leku/leków, jej status (np. wystawiona, częściowo zrealizowana) a także kod QR recepty, który pokazujesz farmaceucie. Jeśli nie chcesz okazać swojego telefonu, wystarczy, ze podasz numer PESEL (swój lub osoby, na którą recepta jest wystawiona) oraz kod spod e-recepty;
  13. Każdą e-receptę można pobrać jako dokument PDF i wydrukować. Prawda, że łatwe?

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments