
PDF jest najpopularniejszym sposobem elektronicznego zapisu dokumentów. Pliki zapisane w formacie PDF można wyświetlać za pomocą bezpłatnego oprogramowania Acrobat Reader. Czasami jednak zachodzi potrzeba ich zmiany na tekstowy aby móc dokonać edycji np. tabel w Excelu. Niestety podstawowa wersja programu Acrobat Reader nie umożliwia konwersji plików PDF do formatu Excel (rozbudowane narzędzie jest płatne i wymaga wykupienia członkostwa). Ale jest na to sposób. Można wykorzystać kreatora importu tekstu, który daje możliwość wklejenia skopiowanych danych i rozdzielenia tekstu na kolumny. Jeśli jesteś ciekawy jak użyć takiego polecenia do zaimportowania danych tabeli z pliku PDF to dzisiejszy artykuł może okazać się pomocny! Zaczynamy!
Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same.
Jak działa kreator importu tekstu?
- Dysponujemy zestawieniem zapisanym w formacie PDF, składającym się z trzech kolumn. Dane w formie tabeli chcemy przenieść do Excela.
- Po otwarciu pliku PDF zmienimy tryb przeglądania danych z tzw „rączki”. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu pliku i z listy wybieramy „Narzędzie zaznaczania”.
- Przy pomocy myszy komputerowej zaznaczamy treść tabeli i kopiujemy dane używając skrótu klawiszowego CTRL+C lub klikamy prawym przyciskiem myszy i z listy wybieramy opcję „Kopiuj”.
- Przechodzimy do programu Excel. Otwieramy nowy arkusz i za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+V wklejamy treść tabeli z pliku PDF w dowolnie wybranym miejscu. Spójrz, niestety wszystkie dane zostały wstawione do jednej kolumny! Aby nie rozdzielać ich ręcznie wykorzystamy narzędzie zwane kreatorem importu tekstu.
- W górnym pasku nawigacji klikamy na zakładkę „Narzędzia główne” i w sekcji „Schowek” przechodzimy do opcji „Wklej”. Po rozwinięciu listy wybieramy polecenie „Użyj kreatora importu tekstu”.
- Wyświetli się okno kreatora. Określamy w jaki sposób dane będą rozdzielane w pliku tekstowy oraz decydujemy od którego wiersza zaczniemy je importować. W polu „Pochodzenie pliku” wybieramy system operacyjny, z którego pochodzi plik tekstowy. Zatwierdzamy wszystko klikając na przycisk „Dalej”.
- W kolejnym kroku określamy rodzaj separatora. My wybieramy spację jako ogranicznik, która będzie nam skazywać gdzie kończy się jedna kolumna a gdzie zaczyna druga . Po wyborze odpowiedniego separatora na podglądzie zobaczymy podzielone dane. Przechodzimy do ostatniego etapu klikając na przycisk „Dalej”.
- W ostatnim kroku określamy jakiego typu dane będą zawierać poszczególne kolumny. Wystarczy w obszarze „Podgląd danych” zaznaczyć właściwą kolumnę i określić jej format. Jeśli w pliku znalazłyby się daty należałoby wybrać format RMD. My zaznaczamy format „Ogólny”. Klikamy na przycisk „Zakończ” a wówczas nasze dane zostaną wstawione do pliku w Excelu. Gotowe! Teraz wygląda to tak jak powinno 🙂
Więcej
https://support.office.com/pl-pl/article/kreator-importu-tekstu
Pytania?
Dokładamy starań aby pomóc w możliwie przystępny sposób, ale musimy pamiętać iż rozwiązania technologiczne zmieniają się bardzo szybko. Tak więc, jeżeli spróbowałeś/aś postępować zgodnie z naszym poradnikiem a problem nadal występuje. Być może potrzebujesz dodatkowych wskazówek… lub zauważyłeś/aś, że instrukcja nie jest już aktualna i wymaga odświeżenia? Daj nam znać! Skorzystaj z jednej z dostępnych z opcji: skomentuj w polu poniżej lub wyślij do nas wiadomość, korzystając z formularza MAM PYTANIE