PDF jest najpopularniejszym sposobem elektronicznego zapisu dokumentów. Pliki zapisane w formacie PDF można wyświetlać za pomocą bezpłatnego oprogramowania Acrobat Reader. Czasami jednak zachodzi potrzeba ich zmiany na tekstowy aby móc dokonać edycji np. tabel w Excelu. Niestety podstawowa wersja programu Acrobat Reader nie umożliwia konwersji plików PDF do formatu Excel (rozbudowane narzędzie jest płatne i wymaga wykupienia członkostwa). Ale jest na to sposób. Można wykorzystać kreatora importu tekstu, który daje możliwość wklejenia skopiowanych danych i rozdzielenia tekstu na kolumny. Jeśli jesteś ciekawy jak użyć takiego polecenia do zaimportowania danych tabeli z pliku PDF to dzisiejszy artykuł może okazać się pomocny! Zaczynamy!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same.

Jak działa kreator importu tekstu?

  1. Dysponujemy zestawieniem zapisanym w formacie PDF, składającym się z trzech kolumn. Dane w formie tabeli chcemy przenieść do Excela.
  2. Po otwarciu pliku PDF zmienimy tryb przeglądania danych z tzw „rączki”. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu pliku i z listy wybieramy „Narzędzie zaznaczania”.
  3. Przy pomocy myszy komputerowej zaznaczamy treść tabeli i kopiujemy dane używając skrótu klawiszowego CTRL+C lub klikamy prawym przyciskiem myszy i z listy wybieramy opcję „Kopiuj”.
  4. Przechodzimy do programu Excel. Otwieramy nowy arkusz i za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+V wklejamy treść tabeli z pliku PDF w dowolnie wybranym miejscu. Spójrz, niestety wszystkie dane zostały wstawione do jednej kolumny! Aby nie rozdzielać ich ręcznie wykorzystamy narzędzie zwane kreatorem importu tekstu.
  5. W górnym pasku nawigacji klikamy na zakładkę „Narzędzia główne” i w sekcji „Schowek” przechodzimy do opcji „Wklej”. Po rozwinięciu listy wybieramy polecenie „Użyj kreatora importu tekstu”.
  6. Wyświetli się okno kreatora. Określamy w jaki sposób dane będą rozdzielane w pliku tekstowy oraz decydujemy od którego wiersza zaczniemy je importować. W polu „Pochodzenie pliku” wybieramy system operacyjny, z którego pochodzi plik tekstowy. Zatwierdzamy wszystko klikając na przycisk „Dalej”.
  7. W kolejnym kroku określamy rodzaj separatora. My wybieramy spację jako ogranicznik, która będzie nam skazywać gdzie kończy się jedna kolumna a gdzie zaczyna druga . Po wyborze odpowiedniego separatora na podglądzie zobaczymy podzielone dane. Przechodzimy do ostatniego etapu klikając na przycisk „Dalej”.
  8. W ostatnim kroku określamy jakiego typu dane będą zawierać poszczególne kolumny.  Wystarczy w obszarze „Podgląd danych” zaznaczyć właściwą kolumnę i określić jej format. Jeśli w pliku znalazłyby się daty należałoby wybrać format RMD. My zaznaczamy format „Ogólny”. Klikamy na przycisk „Zakończ” a wówczas nasze dane zostaną wstawione do pliku w Excelu. Gotowe! Teraz wygląda to tak jak powinno 🙂

Więcej

https://support.office.com/pl-pl/article/kreator-importu-tekstu

Pytania?

Dokładamy starań aby pomóc w możliwie przystępny sposób, ale musimy pamiętać iż rozwiązania technologiczne zmieniają się bardzo szybko. Tak więc, jeżeli spróbowałeś/aś postępować zgodnie z naszym poradnikiem a problem nadal występuje. Być może potrzebujesz dodatkowych wskazówek… lub zauważyłeś/aś, że instrukcja nie jest już aktualna i wymaga odświeżenia? Daj nam znać! Skorzystaj z jednej z dostępnych z opcji: skomentuj w polu poniżej lub wyślij do nas wiadomość, korzystając z formularza MAM PYTANIE

Komentuj Napisz do nas
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments