Może się zdarzyć, że otrzymamy w arkuszu kalkulacyjnym zestawienie, w którym tylko niektóre komórki będą uzupełnione. Jest to pewne utrudnienie, zwłaszcza gdy chcemy przefiltrować dane z konkretnej kolumny. Co należy zrobić? Oczywiście uzupełnić komórki wartościami z rubryki powyżej. Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to koniecznie skorzystaj z naszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu Excel, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!

  1. Dysponujemy wycinkiem danych, przedstawiających towary, ich ilość oraz datę sprzedaży. Będziemy chcieli w puste miejsca wpisać nazwy produktów, które znajdują się powyżej (nad nimi). Można ręcznie ale po co tracić czas. Można to zrobić za pomocą prostego skrótu CTRL+ENTER
  2. Zaznaczamy cały zakres z danymi, które chcemy edytować (w naszym przypadku będą to komórki E3:E16).
  3. W górnym pasku nawigacji, przechodzimy do zakładki „Narzędzia główne” a następnie w sekcji „Edytowanie” klikamy na opcję „Znajdź i zaznacz”. Z rozwijanej listy wybieramy kategorię „Przejdź do – specjalnie…”.
  4. Pojawi się nowe okienko dialogowe. Zaznaczamy pole „Puste” i zatwierdzamy klikając na przycisk „OK”. W ten sposób Excel zaznaczył tylko puste komórki w naszej kolumnie E.
  5. Pierwsza pusta komórka (w naszym przypadku E4) jest aktywna więc w niej wpisujemy znak równości (nie musimy w nią klikać) i wskazujemy adres komórki nadrzędnej (tej  uzupełnionej, znajdującej się powyżej).
  6. Zatwierdzamy za pomocą kombinacji klawiszy CTRL+ENTER. Gotowe! Prawda, że łatwe?

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments