Może się zdarzyć, że otrzymamy w arkuszu kalkulacyjnym zestawienie, w którym tylko niektóre komórki będą uzupełnione. Jest to pewne utrudnienie, zwłaszcza gdy chcemy przefiltrować dane z konkretnej kolumny. Co należy zrobić? Oczywiście uzupełnić komórki wartościami z rubryki powyżej. Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to koniecznie skorzystaj z naszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!
Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu Excel, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!
- Dysponujemy wycinkiem danych, przedstawiających towary, ich ilość oraz datę sprzedaży. Będziemy chcieli w puste miejsca wpisać nazwy produktów, które znajdują się powyżej (nad nimi). Można ręcznie ale po co tracić czas. Można to zrobić za pomocą prostego skrótu CTRL+ENTER
- Zaznaczamy cały zakres z danymi, które chcemy edytować (w naszym przypadku będą to komórki E3:E16).
- W górnym pasku nawigacji, przechodzimy do zakładki „Narzędzia główne” a następnie w sekcji „Edytowanie” klikamy na opcję „Znajdź i zaznacz”. Z rozwijanej listy wybieramy kategorię „Przejdź do – specjalnie…”.
- Pojawi się nowe okienko dialogowe. Zaznaczamy pole „Puste” i zatwierdzamy klikając na przycisk „OK”. W ten sposób Excel zaznaczył tylko puste komórki w naszej kolumnie E.
- Pierwsza pusta komórka (w naszym przypadku E4) jest aktywna więc w niej wpisujemy znak równości (nie musimy w nią klikać) i wskazujemy adres komórki nadrzędnej (tej uzupełnionej, znajdującej się powyżej).
- Zatwierdzamy za pomocą kombinacji klawiszy CTRL+ENTER. Gotowe! Prawda, że łatwe?
Pytania?
Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!