Facebook wie co oglądasz i czego szukasz. Na tej podstawie określane są Twoje zainteresowania a następnie wyświetlane zostają Tobie reklamy, które mogą wzbudzić spore zainteresowanie. A czy wiesz, że możesz sam decydować o preferencjach wyświetlania reklam na Facebooku? Dzięki kilku ustawieniom sprawdzisz i ustalisz jakie reklamy wyświetli Tobie Facebook. Możesz także ukryć niektóre reklamy lub konkretnych reklamodawców. Jeśli chcesz wiedzieć jak łatwo to zrobić, zapraszamy do dzisiejszego artykułu. Zaczynamy!

  1. Uruchom aplikację Facebook na swoim telefonie. Na pasku narzędzi kliknij na ikonę , znajdującą się w prawym, górnym rogu ekranu.
  2. Wyszukaj sekcji „Ustawienia” (jeśli jej nie widzisz rozwiń „Ustawienia i prywatność”). Jeśli chcesz sprawdzić jak Facebook wykorzystuje dane do dostosowywania wyświetlanych reklam, w dziale „Reklamy” kliknij na „Preferencje reklamowe”.
  3. Kliknij na „Ustawienia reklam”. Pojawią się Tobie trzy opcje: Reklamy na podstawie danych od partnerów, Reklamy na podstawie Twojej aktywności w produktach firm Facebooka, które oglądasz w innych lokalizacjach, Reklamy z działaniami społecznościowymi. Masz wpływ na szczegóły dotyczące wyświetlania reklam a także możesz zmienić kilka ustawień. Zaznaczenie „Niedozwolone” skutkuje tym, że nie będą się Tobie wyświetlać reklamy na podstawie danych otrzymywanych od reklamodawców czy też deweloperów aplikacji. Możesz także zdecydować czy Twoje preferencje dotyczące reklam na Facebooku mogą zostać użyte do wyświetlania reklam w aplikacjach i witrynach firm spoza grupy spółek Facebook. Jeśli nie zezwolisz Facebookowi na wykorzystanie swoich preferencji dotyczących reklam to będą one nadal wyświetlane ale nie będą już tak trafne.
  4. W preferencjach reklamowych znajdują się informacje o Twoich zainteresowaniach. Są one przypisane do kategorii tematycznych, takich jak: biznes i przemysł, wiadomości i rozrywka, hobby i zainteresowania, itd. Możesz sprawdzić co według Facebooka znajduje się w zakresie Twoich zainteresowań. Jeśli wybierzesz konkretne zainteresowanie, wyświetli się lista przykładowych reklam z danej tematyki. Podejmij decyzje czy rzeczywiście są one warte uwagi. Jeśli okaże się, że na liście omyłkowo znalazły się jakieś pozycje, możesz je usunąć klikając na ikonę  a następnie zaznaczając „Usuń zainteresowanie”:
  5. W zakładce „Reklamodawcy, z którymi podjęto interakcje” znajduje się lista reklamodawców, w których reklamy kliknąłeś, Ci którzy zsynchronizowali z Facebookiem swoje listy kontaktów, lista reklamodawców w których znalazły się Twoje dane, z których witryny internetowej lub aplikacji korzystałeś, lista odwiedzanych reklamodawców oraz lista reklamodawców ukrytych przez Ciebie.
  6. Zakładka „Informacje o Tobie” – tutaj możesz zdecydować czy reklamodawcy będą mogli wyświetlać Tobie reklamy na podstawie informacji podanych przez Ciebie w profilu – status związku, pracodawca, stanowisko i wykształcenie. Oczywiście możesz wyłączyć te opcje i wówczas reklamy nie będą tak precyzyjne. W tej sekcji znajdują się także „Twoje kategorie”, które pomagają reklamodawcom dotrzeć do osób, które najprawdopodobniej zainteresują się ich produktami czy też usługami. Sprawdź czy oby napewno wszystkie kategorie zostały prawidłowo przypisane. Jeśli są jakieś nietrafione możesz je usunąć, klikając na ikonę .

Miałeś świadomość tego, że Facebook w celach biznesowych wykorzystuje tak liczne informacje o swoich użytkownikach? Może więc warto poświęcić trochę czasu i przejrzeć ustawienia reklam by na przyszłość lepiej kontrolować to co wyświetla nam się na Facebooku.

Więcej

https://www.spidersweb.pl/2018/04/facebook-reklamy-ustawienia-prywatnosc.html

https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/facebook-jak-wylaczyc-sledzenie-aktywnosci-uzytkownika-w-reklamach/p6738q7

Pytania?

A Ty wiesz jak działają reklamy na Facebooku? Możesz chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami? A może masz problem z ustawieniem reklam na Facebooku? Daj znać w komentarzu poniżej lub skontaktuj się z nami poprzez zakładkę MAM PYTANIE

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o