Czy zastanawiałeś się kiedyś skąd Excel wie, że po poniedziałku jest wtorek albo że po lutym jest marzec? To wszystko dzięki wbudowanym, niestandardowym listom dni tygodnia i miesięcy. Program daje także możliwość definiowania własnej listy niestandardowej służącej do wypełniania komórek danymi bez konieczności ich wpisywania. Jest to bardzo przydatna umiejętność zwłaszcza w sytuacji gdy w arkuszu kalkulacyjnym wpisujemy dość często te same dane w identycznej kolejności. Jesteś ciekawy jak to działa? Skorzystaj z naszej dzisiejszej instrukcji krok po kroku.

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu Excel, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same. Zaczynamy!

SPOSÓB 1. Bezpośrednie wprowadzanie wartości

  1. Otwórz arkusz kalkulacyjny na swoim komputerze a następnie przejdź do górnego menu i kliknij na opcję „Plik”.
  2. Z listy wybierz „Opcje” a następnie w nowym oknie dialogowym przejdź do zakładki „Zaawansowane”. Przewiń stronę na sam dół i w obszarze „Ogólne” kliknij na przycisk „Edytuj listy niestandardowe”.
  3. Pojawi się nowe okno „Listy niestandardowe”. W polu po lewej stronie wybierz pozycję „NOWA LISTA”, a po prawej w obszarze „Lista wpisów” podaj swój tekst (może być to także treść w języku angielskim oraz liczby). Po wpisaniu każdego elementu wciśnij przycisk „Enter”.
  4. Po wprowadzeniu całej listy kliknij przycisk „Dodaj”. Pojawi się ona w polu „Listy niestandardowe”. Zatwierdź przyciskiem „OK”.
  5. Gotowe! Lista niestandardowa została utworzona! Teraz możesz sprawdzić efekty swojej pracy. Wprowadź w dowolną komórkę jakikolwiek element z nowo utworzonej listy (kolejność nie jest obowiązkowa) a następnie uzupełnij pozostałe pola tabeli, chwytając za prawy, dolny róg uchwytu wypełnienia i przeciągnij w dół (przy pomocy myszy komputerowej).

SPOSÓB 2. Na podstawie zakresu komórek

  1. Otwórz arkusz kalkulacyjny na swoim komputerze a następnie w zakresie komórek wprowadź wartości, które mają utworzyć listę niestandardową. Jest to dobre rozwiązanie gdy lista jest długa. Przejdź do górnego menu i kliknij na opcję „Plik”.
  2. Z listy wybierz „Opcje” a następnie w nowym oknie dialogowym przejdź do zakładki „Zaawansowane”. Przejdź na sam dół i w obszarze „Ogólne” kliknij na przycisk „Edytuj listy niestandardowe”.
  3. Pojawi się nowe okno „Listy niestandardowe”. W polu po lewej stronie wybierz pozycję „NOWA LISTA”, a następnie w miejscu „Importuj listę z komórek” kliknij na ikonę czarnej strzałki i podaj zakres danych, z którego ma zostać utworzona lista (w naszym przypadku jest to obszar od I3:I11). Naciśnij na strzałkę w dół aby wrócić do pełnego okna opcji.
  4. Kliknij przycisk „Importuj”. Twoje zaimportowane dane pojawią się w obszarze „Listy niestandardowe”. Od tej pory Excel będzie pamiętał tę kolejność. Zatwierdź przyciskiem „OK”.
  5. Gotowe! Sprawdź czy działa. Wprowadź w dowolną komórkę jakikolwiek element z nowo utworzonej listy (kolejność nie jest obowiązkowa) a następnie uzupełnij pozostałe pola tabeli, chwytając za prawy, dolny róg uchwytu wypełnienia i przeciągnij w dół (przy pomocy myszy komputerowej).

Więcej

https://support.office.com/pl-pl/article/tworzenie-lub-usuwanie-listy-niestandardowej

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments