Podczas pracy z Excelem, zdarza się, że program sam zmienia to co wpisało się do komórki arkusza. Czasami rzeczywiście źle wpisany tekst wymaga poprawy ale są także sytuacje kiedy nie chcemy wprowadzać żadnych zmian. Za takie korekty odpowiedzialne jest specjalne narzędzie czyli Autokorekta. Właściwe jego wykorzystanie pozwali zoptymalizować pracę i zaoszczędzić sporo czasu. Jeśli jesteś ciekawy gdzie w arkuszu kalkulacyjnym znaleźć opcje autokorekty i jak dostosować narzędzie do swoich potrzeb, to skorzystaj z naszej dzisiejszej porady! Zaczynamy!

Zrzuty ekranu w tym artykule zostały wykonane w programie Excel dla Office 365. Jeżeli masz inną wersję programu, wygląd może się nieco różnić ale nie martw się funkcje pozostają takie same.

Gdzie znaleźć Autokorektę? 

  1. W naszym przykładzie posłużyliśmy się wycinkiem z zestawienia przedstawiającego numery zamówień w jednej z firm. Okazało się, że wpisując do komórki arkusza zamówienie 2/1990/SIE i zatwierdzając treść klawiszem Enter, ostatni element SIE jest zamieniany na SIĘ. Oczywiście traktujemy to jako błąd, za który odpowiedzialna jest Autokorekta. Jak zmienić to zachowanie aby podobna sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości?
  2. Aby wejść do słownika Autokorekty, w górnym pasku nawigacji klikamy na zakładkę „Plik” a następnie przechodzimy do polecenia „Opcje”.
  3. Otworzy się okno dialogowe „Opcje Programu Excel”. Przechodzimy do karty „Sprawdzanie” a następnie po prawej stronie klikamy na przycisk „Opcje Autokorekty”.
  4. Możemy całkowicie wyłączyć autokorektę, odznaczając pole przy opcji „Zamień tekst podczas pisania” lub usunąć tylko te elementy, które notorycznie nam przeszkadzają w pracy. W tym celu należy w polu „Zamień” wpisać wyraz „SIE”. Program Excel zaznaczy odpowiednią pozycję na liście. Wówczas wystarczy kliknąć przycisk „Usuń” aby pozbyć się tej pozycji z listy Autokorekty. Przyciskiem „OK” wychodzimy z bieżącego okna dialogowego.

Jak wstawić rozwinięcie skrótów?

  1. Autokorektę możemy wykorzystać także do wprowadzania długich nazw oraz różnych objaśnień skrótów. Okazuje się to dobrym rozwiązaniem w sytuacji gdy w arkuszu kalkulacyjnym często wprowadzamy nazwy np. tych samych produktów lub wpisujemy imiona i nazwiska wciąż tych samych współpracowników.
  2. Aby wejść do słownika Autokorekty, w górnym pasku nawigacji klikamy na zakładkę „Plik” a następnie przechodzimy do polecenia „Opcje”. Otworzy się okno dialogowe „Opcje Programu Excel”. Przechodzimy do karty „Sprawdzanie” a następnie po prawej stronie klikamy w przycisk „Opcje Autokorekty”.
  3. W polu „Zamień” wprowadzamy inicjały np. pełnego imienia i nazwiska a następnie klikamy przycisk „Dodaj”. W ten sposób możemy określić rozwinięcie nazwy firmy, w której pracujemy, działu czy też adresu strony internetowej. Po dodaniu różnych skrótów naciskamy na przycisk „OK”.

Więcej

https://support.office.com/pl-pl/article/sprawdzanie-pisowni-w-arkuszu-185efb8d-ee3f-4511-b7ef-35599c924159

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o