Często podróżujesz pociągiem? Jeśli tak, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniło nową wyszukiwarkę połączeń kolejowych. Dzięki przejrzystej szacie graficznej, możliwościom śledzenia pociągów na trasie w czasie rzeczywistym a także informacjom o aktualnym rozkładzie jazdy, można jeszcze sprawniej i wygodniej zaplanować swoje wyjazdy. Witryna dostosowana jest także dla obcokrajowców (można wybrać wersję anglojęzyczną). Jesteś ciekawy jak działa Portal Pasażera? Skorzystaj z naszej krótkiej instrukcji krok po kroku. Zaczynamy!

Jak sprawdzić połączenie kolejowe?

  1. Uruchom przeglądarkę internetową na swoim komputerze (w naszym przykładzie posługujemy się Google Chrome) a następnie wpisz w pasku wyszukiwania adres: https://portalpasazera.pl/
  2. Wybierz punkt początkowy swojej podróży, miejsce docelowe, datę i czas wyjazdu oraz zaznacz czy ma to być połączenie bezpośrednie czy z przesiadkami. Już na tym etapie możesz zatwierdzić klikając na przycisk „Szukaj”.
  3. Rozwijając panel z dodatkowymi opcjami wyszukiwania możesz określić minimalny czas przesiadki, wybrać przewoźnika (do wyboru, np. PKP CARGO SA, „Przewozy Regionalne” sp. z o.o., Koleje Śląskie sp. z o.o., „PKP Intercity” Spółka Akcyjna itd.), środek transportu (lokalny, szybki, aglomeracyjny, dalekobieżny) oraz jego klasę (np. premium, Express, osobowy, pośpieszny, IC/TLK) a także wskazać udogodnienia i preferencje (np. wagon typu „Sleeperette”, wagon sypialny, wagon gastronomiczny, klimatyzacja, dostęp do Wi-Fi, biletomat w pociągu, wagon przystosowany do przewozu rowerów – liczba miejsc ograniczona, wydzielona strefa ciszy itd). Zatwierdź wybór połączenia wykorzystując przycisk SZUKAJ lub używając ENTERA na klawiaturze.
  4. Zapoznaj się z wynikami wyszukiwania i wybierz najdogodniejsze dla Ciebie połączenie. Możesz podejrzeć szczegóły wybranego przejazdu (aktualna pozycja pociągu na trasie połączenia zaznaczona zielonym kółkiem oznacza, że dotrze on na stację zgodnie z planem natomiast czerwone lub pomarańczowe kółko oznacza, że pociąg ma opóźnienie) a także kupić bilet (zostaniesz przekierowany do systemu sprzedażowego konkretnego przewoźnika).

Co oprócz wyszukiwarki połączeń?

Klikając na ikonę hamburgera (ikona znajdująca się w lewym, górnym rogu ekranu) przejdziesz do głównego menu Portalu Pasażera. Tam znajdziesz informacje o wszystkich opóźnieniach i utrudnieniach na trasie pociągu lub w odniesieniu do wybranej stacji. W zakładce „Komunikaty” możesz wyświetlić listę połączeń, dla których zostało wprowadzone utrudnienie.

Masz możliwość także skorzystania z mapy pociągów na obszarze całego kraju lub w konkretnym województwie. Klikając na ikonę wybranego pociągu, otrzymasz komplet podstawowych informacji o całej trasie przejazdu (numer pociągu, nazwa przewoźnika, czas trwania podróży, liczba przesiadek, długość całej trasy) wraz z komunikatami o utrudnieniach.

Chcąc wyświetlić plakatowe rozkłady jazdy należy wpisać w wyszukiwarce konkretną stację. Pojawią się różnego rodzaju rozkłady (szczegółowe, relacyjne). Plakaty z „Odjazdami” możesz pobrać w wersji z żółtym tłem natomiast te „Przyjazdami” przedstawiane są tylko w wersji bez tła.

Pytania?

Potrzebujesz pomocy? Daj znać w komentarzu poniżej lub skontaktuj się z nami poprzez zakładkę MAM PYTANIE

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments