Czy zdarzyło się Tobie kiedyś nie zapisać pliku i utracić ważne dane nad którymi tak długo pracowałeś? Jeśli tak, to jest funkcja, która rozwiązuje ten problem. Autozapis to opcja dostępna w programach Word, Excel i Power Point dla Office 365. Automatycznie, co kilka sekund zapisuje bieżące zmiany w chmurze, zmniejszając w ten sposób ryzyko utraty danych w przypadku awarii sprzętu lub błędu po stronie użytkownika.

Gdzie znaleźć funkcję Autozapisywania?

Jeśli masz zainstalowane najnowsze wersje programów Excel, Word i PowerPoint dla systemu Windows i jeśli jesteś subskrybentem usługi Office 365, funkcja ta jest widoczna w lewym górnym rogu skoroszytu. Aby ją włączyć wystarczy ustawić suwak w pozycji aktywnej, przesuwając go w prawą stronę. Od tego momentu wszystkie dokonane zmiany będą zapisywane w usłudze OneDrive, która umożliwia użytkownikom przechowywanie plików i danych osobowych w chmurze.

Nie widać polecenia „Zapisz jako”?

Po włączeniu funkcji Autozapisu, nie musisz klikać w górnym pasku nawigacji na zakładkę „Plik” i używać opcji „Zapisz jako”. Wszystko dzieje się automatycznie bez Twojego udziału. W zamian za to widzisz polecenie „Zapisz kopię”. Dlaczego? Ponieważ gdy funkcja autozapisywania jest włączona, wszystkie zmiany są cały czas zapisywane w oryginale. Jeśli nie chcesz wczytać wprowadzonych przed momentem danych w dokumencie pierwotnym, skorzystaj od razu z opcji kopii.

Jak otworzyć zapisany plik?

Otwórz program Microsoft Office a następnie przejdź do zakładki „Plik” i kliknij na opcję „Otwórz”. Po prawej stronie znajdziesz wszystkie skoroszyty na których pracowałeś. Po dacie zapisu zobaczysz, który z nich jest najbardziej aktualny.

Jak wyłączyć funkcję Autozapisu?

Aby domyślnie wyłączyć opcję Autozapisu dla wszystkich plików należy w górnym pasku nawigacji kliknąć na zakładkę „Plik”  a następnie przejść do polecenia „Opcje”. Otworzy się okno dialogowe „Opcje Programu Excel”. Należy przejść do karty „Zapisywanie” a następnie po prawej stronie wyczyść pole wyboru obok pozycji „Domyślnie zapisuj automatycznie pliki usług OneDrive i SharePoint Online w aplikacji Word/Excel/PowerPoint.

Więcej

https://support.office.com/pl-pl/article/co-to-jest-autozapis

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17184/windows-10-onedrive

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments