Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, służąca do publikacji zdjęć i filmów oraz krótkich relacji czyli tzw. Instastory. Z Instagrama korzysta aktualnie ponad miliard aktywnych użytkowników! Co ciekawe, według badania Gemius z 2018 roku, w serwisie przeważają mężczyźni. Nie oznacza to jednak, że są oni podmiotem publikującym treści. To najczęściej kobiety zajmują się umieszczaniem w serwisie zdjęć i filmów, a mężczyźni ze swoich instagramowych kont korzystają do przeglądania contentu i ewentualnie podejmowania interakcji typu polubienia czy komentarze.

Treści publikowane na Instagramie mają różnorodny charakter. Oprócz zdjęć typu selfie, coraz częściej umieszczane są również treści humorystyczne – różnego rodzaju memy, krótkie zabawne filmy; instruktaże np. makijażowe , przepisy kucharskie i różnego rodzaju tzw. „life hacki”.

Aktualizacje na Instagramie

Instagram jest aplikacją, która nieustannie się rozwija – wciąż dostajemy różnego rodzaju aktualizacje wprowadzające bardziej lub mniej przydatne funkcjonalności. Instagram dba o swoich użytkowników, zwłaszcza o Influencerów, dla których nowości wprowadzane przez Instagram okazują się zazwyczaj bardzo użyteczne. Firmy, które podejmują działania marketingowe w Social Mediach (zobacz: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/social-media/), również docenią tak częste aktualizacje. I tak, z ostatnich aktualności, mamy na przykład konta biznesowe, które umożliwiają jeszcze dokładniejsze śledzenie statystyk czy muzykę na Instastory. Co prawda funkcja nie jest jeszcze oficjalnie dostępna dla użytkowników Instagrama w Polsce, ale miejmy nadzieję, że wkrótce zostanie wprowadzona i u nas.

Swipe Up na Instastory

Jedną z bardzo przydatnych funkcjonalności jest opcja tzw. „Swipe up”. Podczas dodawania Instastory, można podlinkować do niego dowolny materiał z zewnętrznego źródła. Może to być na przykład film na YouTube, o którym wspominamy czy artykuł na blogu. Przyznajcie sami, jest to rozwiązanie wprost stworzone dla Influencerów.

Wiele osób zastanawia się jak włączyć tą opcję na naszym Instagramie. Jest to bardzo proste, jednak istnieją dwa warunki, które należy spełnić, aby korzystać bez przeszkód z tej funkcji. Po pierwsze – musimy korzystać z konta biznesowego, a nie z osobistego. Drugim warunkiem jest zdobycie co najmniej 10 000 obserwujących nas użytkowników. Wtedy opcja „Swipe up” pojawi się na naszym story automatycznie. Link dodamy poprzez zrobienie zdjęcia lub nagrania filmu na Instastory i kliknięcia ikonki łańcucha – taki link możemy urozmaicić dodając emotikon lub gif zachęcający użytkowników do przeciągnięcia palcem po ekranie, a tym samym – przejścia do naszej strony. Instagram umożliwia również analizę danych, w tym liczbę osób, które odwiedziły dodany adres internetowy. Warto również zwrócić uwagę na tą opcję.

Jak widać – dodawanie linków na Instastory jest bardzo proste, a może skutecznie urozmaicić nasze Instastory, a także pomóc w zwiększeniu ruchu na naszej witrynie.

Pytania?

Masz dodatkowe pytania? Skorzystaj z możliwości skomentowania poniżej lub wyślij nam wiadomość korzystając z sekcji MAM PYTANIE

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o