Jedną z kluczowych zasad każdego biznesu jest to, iż aby móc oczekiwać zysków, należy najpierw zdobyć się na poczynienie określonych inwestycji. Ta sama zasada dotyczy również programów lojalnościowych, które zawsze będą na początku wymagać pewnych wydatków, za to z czasem przyniosą nawet wielokrotnie przekraczające je zyski. Z jednym małym wyjątkiem. Z jakim?

Jakie zyski przynoszą programy lojalnościowe?

Wszystkie programy lojalnościowe oparte na dowolnej formie zachęty wymagają inwestycji m.in. w:

  • nagrody,
  • oprogramowanie,
  • zasoby ludzkie.

Jednak inwestycje te mogą przynieść naprawdę zadziwiająco wysoki zwrot, często trudny wręcz do obliczenia. Pod warunkiem, że Twój program lojalnościowych zostanie starannie przemyślany, zaplanowany i wykonany, a jego obsługa przebiegać będzie prawidłowo.

Zyski, jakie zapewni Ci dobry program lojalnościowy, a z których przedsiębiorcy często sami nie zdają sobie sprawę, to:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • poprawa jakości obsługi klienta i tym samym dbałość o jego pozytywne doświadczenia zyskiwane w kontakcie z marką,
  • zwiększenie wiarygodności marki,
  • utrzymanie oraz poszerzenie grona stałych klientów.

A wszystko to, rzecz jasna, prowadzi bezpośrednio do zoptymalizowania przychodów.

Na jakie korzyści możesz liczyć dzięki programom lojalnościowym? Program lojalnościowy, o ile został dobrze zaplanowany, nie jest wyłącznie kosztem, ale też staje się solidną podstawą do określonych zysków i oszczędności. Jakich?

  1. Koszty poniesione na utrzymanie dotychczasowych klientów – co realizowane jest za pomocą programu lojalnościowego – są od 5 do nawet 25 razy niższe, niż koszty poniesione na zyskanie nowych.
  2. Zwiększenie współczynnika utrzymania zdobytych już klientów zaledwie o 5% zapewnia wzrost zysków nawet o 95% – to również można osiągnąć dzięki programom lojalnościowym.
  3. Stali, powracający regularnie klienci wydają zwykle aż o 67% więcej, niż nowo pozyskani – czyż nie o nich należy dbać najmocniej?

Ile będzie Cię kosztować samodzielne tworzenie własnego programu lojalnościowego?

Na pewno sporo. Dlaczego? Ponieważ tego typu przedsięwzięcie może wytworzyć masę niepotrzebnych kosztów, w rodzaju:

  • konieczność zatrudnienia nowych programistów do stworzenia własnego oprogramowania lojalnościowego oraz jego stałego administrowania;
  • niewłaściwego wyboru nagród na podstawie ich wartości monetarnej, nie zaś wartości, jaką przypisują im sami klienci;
  • wszelkich błędów wynikających z nieznajomości rzeczy i braku doświadczenia.

Dlatego jeśli chcesz inwestować w program lojalnościowy i liczyć na realne zyski z tytułu jego funkcjonowania, zadanie stworzenia go zleć specjalistom (takim jak Motivation Direct). Na pewno nie wydasz na to więcej, niż przygotowując i obsługując swój program lojalnościowy samodzielnie, a w zamian za to możesz liczyć na naprawdę liczne korzyści.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!