SEO oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek. Zasadniczo, im lepiej zoptymalizowana jest Twoja witryna, tym wyżej znajdzie się w rankingu wyszukiwania. Pozycjonowanie stron zwiększa więc współczynnik konwersji.

Krótka historia SEO

SEO narodziło się najprawdopodobniej w 1991 roku. Mniej więcej w tym czasie powstała pierwsza na świecie strona internetowa. Z biegiem czasu pojawiało się coraz więcej stron, dlatego zaistniała ogromna potrzeba struktury i dostępności. Powstały wtedy pierwsze wyszukiwarki.

W 1993 roku Excite zrewolucjonizowało sposób kategoryzacji informacji, a rok później wkroczyli Alta Vista, Yahoo i inni. Jednak dopiero w 1996 roku  pozycjonowanie stron zaczęło zyskiwać na znaczeniu. BackRub ostatecznie przekształcił się w Google i został zarejestrowany jako domena w 1997 roku. Na początku panowały bardzo luźne zasady. Dlatego niektórzy marketingowcy stosowali nieetyczne techniki, upychając słowa kluczowe w tekstach i stosując spamerskie linki. Od tego czasu Google wprowadziło setki zmian algorytmów. Pozycjonowanie stron SEO ewoluowało bardzo szybko, zmuszając specjalistów do etycznych technik optymalizacji. Agencja BLUMO stosuje te etyczne praktyki. Przejrzyste umowy, cennik pozycjonowania stron itp.

Od czego zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania?

Ranking stron internetowych jest złożonym tematem, a to, w jaki sposób Google klasyfikuje witryny, zależy od ponad 200 wzajemnie powiązanych czynników. Dzięki regularnemu sprawdzaniu pozycji w Google zdobędziesz przewagę nad konkurencją. Witryny, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla danego wpisywanego słowa, wyszukiwarka uznała za najbardziej przydatne i odpowiednie. Sprawdzanie pozycji w Google jest niezwykle ważne. W ten sposób możesz sprawdzić, czy warto coś zmienić w następujących obszarach:

  • użycie słów i fraz kluczowych,
  • struktura strony,
  • szybkość witryny,
  • czas spędzony na stronie,
  • liczba i jakość linków przychodzących,
  • responsywność strony.

Nie ma żadnego magicznego sposobu, który zagwarantuje pierwszą pozycję w rankingu. Warto jednak zwrócić uwagę na monitoring pozycji. Korzystając z takiej usługi możesz szybko sprawdzić, które frazy należy pozycjonować.

Dlaczego warto dbać o wysoką pozycję w Google?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to podstawa sukcesu marketingu przychodzącego. Na pewno pomoże Ci w tym monitoring pozycji. W ten sposób sprawdzisz, które obszary są na wysokim poziomie, a jakie wymagają jeszcze poprawy. Jeśli zadbasz o SEO, na Twoją stronę trafi więcej użytkowników.

Pamiętaj jednak, że wejście na pierwszą stronę wyszukiwarki to tylko połowa sukcesu. Utrzymanie wysokiej pozycji jest równie trudne. Dlatego zaufaj specjalistom, którzy wdrożą odpowiednie działania. Sprawdzanie pozycji w Google odgrywa bardzo ważną rolę. W ten sposób możesz sprawdzić, czy działania przynoszą spodziewane rezultaty. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania nie tylko pozwala generować ruch i pozyskiwać potencjalnych klientów, ale również ułatwia budowanie pozycji eksperta. Monitoring pozycji pozwala analizować spadki i wzrosty Twojej strony. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, czy dużą firmę, lepszy ranking z pewnością zwiększy jej autentyczność.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments