W dzisiejszych czasach coraz częściej rozmawiamy z bliskimi przy pomocy komunikatorów. Nie możemy wówczas wyrazić naszych odczuć mimiką, intonacją czy nawet zwykłym uśmiechem, dlatego zazwyczaj stosujemy emotikony oraz emoji. Poznaj różnice między tymi dwoma terminami.

Czym jest emotikon?

Emotikon to nic innego jak zestaw znaków interpunkcyjnych, liter i cyfr. Są one ułożone w taki sposób, by przypominały twarz. Każdy emotikon wyraża inne emocje, dla niektórych może być zrozumiały, dla innych niekoniecznie. Emotikony powstały, aby internauci mogli wyrażać swój nastrój w Internecie. W przeciwieństwie od emoji, emotikony piszemy za pomocą znaków na klawiaturze telefonu bądź komputera.

Emotikony są starsze od emoji o kilkanaście lat. Powstały w 1982r. i to przypadkiem – amerykański informatyk zaproponował wówczas, aby wykorzystać połączenie znaków „:-)” oraz „:-(„. Zaledwie w ciągu kilku lat emotikony zyskały ogromną popularność i są stosowane po dziś dzień. Znajdują zastosowanie również w marketingu. Wzmacniają komunikaty i nadają im odpowiedniego wydźwięku. Należy jednak pamiętać, by nie stosować ich za dużo – może to zniechęcić odbiorcę. Z pewnością nie powinny pojawiać się w oficjalnych pismach czy też mailach.

Czym jest emoji?

Obecnie coraz częściej używamy emoji. Powstały one w Japonii pod koniec lat 90. Ich stosowanie bez wątpienia jest łatwiejsze i zajmuje mniej czasu, dlatego też częściowo zastąpiły emotikony. Emoji jest graficzną ikoną, która może przedstawiać nie tylko buzię, ale także jedzenie, roślinę, zwierzę czy wiele innych.

Emotki Google są niezwykle przydatne, jeśli chcemy wyrazić nasze emocje. Komunikacja niewerbalna jest tak naprawdę podstawą rozmowy. Korzystając z komunikatorów możemy ją zastąpić właśnie emoji. Mają one niemałą przewagę nad emotikonami – łatwiej ich się używa, ale także pozwalają pokazać różne przedmioty, miejsca czy czynności w postaci graficznej.

Bardzo często osoby, które nie stosują ani emotikonów ani emoji, odbierane są jako poważne, a czasem nawet negatywnie nastawione. Choć są to elementy, które nie są w stanie zmienić naszych słów, mogą sprawić, że odbiorca nieco inaczej zrozumie to, co chcemy mu przekazać. Zdecydowanie warto je stosować – nie tylko w prywatnych rozmowach, ale także w Social Mediach i marketingu. Należy jednak zachować rozsądek i rozmieszczać je w odpowiednich ilościach. Pozwoli nam to wyrazić emocje, a także zrobić dobre wrażenie na czytelniku, jeśli właśnie to jest naszym celem.

Czytaj więcej na temat emoji na blogu Sirius Pro.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments