Co roku wzrasta czas, jaki poświęcamy na przeglądanie internetu. Jeszcze w 2010 roku było to średnio dwie godzinny dziennie, zaś badania z roku 2019 wskazują, że jest to już prawie 6 godzin! Uśredniony wynik oznacza, że są osoby, które spędzają mniej czasu na buszowaniu w sieci, ale i tacy, którzy poświęcają na to nawet ponad połowę doby. Dla tych, którzy w internecie prowadzą biznes lub chcą się wypromować, to doskonała szansa na zwiększenie swoich zasięgów. Potrzebują do tego tylko regularnie prowadzonego konta w serwisach społecznościowych, np. na Instagramie i… pozyskiwania obserwatorów.

Profile w social media

Nawet jeśli zdecydowaną większość czasu surfowania po internecie poświęca się na czytanie wiadomości, oglądanie filmów czy rozmowy z innymi, to wciąż pewien procent, i to całkiem spory, przeznaczany jest na media społecznościowe. Wśród nich królują zaś (wedle popularności):

  1. Instagram
  2. Facebook
  3. YouTube
  4. Pinterest
  5. Tumblr

W praktyce mamy więc przynajmniej pięć głównych social mediów, w których warto prowadzić kampanie promocyjne, pozyskiwać followersów i angażować się w kontakt z obserwatorami. Ta wielka piątka internetowego marketingu w social mediach to recepta na sukces biznesowy. Zamiast czekać, aż klient sam do nas przyjdzie, trzeba zacząć działać, a najlepiej zrobić to poprzez zaznaczenia swojej obecności w społecznościowych mediach.

Szukanie obserwatorów

Po założeniu konta konieczne jest zebranie wokół niego grupy obserwatorów. Mogą to być na przykład Instagram followers albo fani pozyskani na fanpage FB czy subskrybenci na YouTube. Im więcej źródeł zdobywania fanów, tym większa szansa na przyciągnięcie ich do siebie na stałe, zyskanie renomy i rozpoznawalności oraz oczywiście nowych klientów. Jednak nie ma się co oszukiwać: nowe profile w social mediach mają przed sobą ciężką drogę w zdobywaniu followersów. Większość osób nie ma nawet pojęcia o tym, jak w ogóle zacząć ten proces, jakie kroki podjąć i gdzie szukać potencjalnych fanów. Dodatkowo obserwujący IG nie mogą zostać pozostawieni sami sobie, ale należy o nich dbać, regularnie publikując nowe posty i wchodząc z nimi z różne interakcje.

Gdzie szukać Instagram followers?

Wydawać by się mogło, że w przypadku mediów społecznościowych metoda małych kroków się nie sprawdzi. Faktycznie, w większości przypadków konto, które już na starcie nie ma wielu Insta followers, ma znacznie mniejsze szanse na promocję i zyskanie popularności. Dlatego ważne jest zadbanie o to, aby obserwujący Instagram byli pozyskani już na wstępnym etapie tworzenia profilu. Jak to zrobić? Można skorzystać z metod znanych od wieków… a przynajmniej od czasu powstania social mediów, czyli zapraszaniu znajomych i liczeniu na to, że ci zaproszą znajomych, a znajomi znajomych zaproszą… i tak dalej. To teoretycznie skuteczne, ale długotrwałe, a nowym profilom zależy przecież na szybkich efektach. Można więc zrobić to, co od dawna robi się w serwisach tego typu, a więc zlecić pozyskanie Instagram followersów komuś z większym doświadczeniem. Może to być firma taka jak Fejmowo.pl, która oferuje całe pakiety obserwujących i to nie tylko na Instagramie, ale również innych społecznościówkach. Zamiast followersów można pozyskać też same lajki na FB, komentarze pod postami czy reakcje.

Jakie to daje efekty?

Bardzo różne w zależności od tego, co jest celem do osiągnięcia. Efektem nadrzędnym jest zawsze pozyskanie aktywnych użytkowników. Będą to obserwujący IG, ale również osoby zostawiające regularnie lajki na Facebooku lub komentarze na Pintereście. W kampaniach tego typu zawsze chodzi o zwiększenie popularności profilu, dotarcie do większej liczby odbiorców (w tym potencjalnych klientów), ale i zbudowanie aktywnej społeczności wokół konta. To właśnie ona napędza go w social mediach i sprawia, że staje się coraz bardziej znany i rozpoznawalny dzięki stale rosnącym statystykom odwiedzin, like’ów, komentarzy i followersów. Pozyskując lajki na Insta, polubienia na Facebooku a nawet subskrypcje swojego kanału na YT można dotrzeć do większej grupy odbiorców, a tym samym znacznie zwiększyć swoje internetowe zasięgi.

Wartość pozyskanych obserwatorów

Tutaj pojawia się to najważniejsze pytania: jak przedstawia się wartość takich pozyskanych fanów na Facebooku, Instagramie, YouTube czy innych serwisach społecznościowych? Czy będą tylko zwykłymi liczbami podnoszącymi statystyki, ale bez żadnego wpływu na aktywność na profilu? Z jakiego regionu świata będą pochodzić? Nie znikną po paru tygodniach a nawet dniach? Pytania są zasadne, zwłaszcza że niestety wiele firm prowadzi w tym zakresie bardzo szkodliwą dla klientów politykę pozyskiwania fanów bez ich profilowania i targetowania. W przypadku Instagram followers kupowanych w Fejmowo.pl takiego ryzyka nie ma. Skąd ta gwarancja?

Pewność źródeł

Ponieważ wartość obserwujących mierzy się ich aktywnością, a aby pozyskać aktywnych followersów, trzeba dysponować odpowiednio dobranymi bazami użytkowników mediów społecznościowych. Efektywna kampania zakłada zdobywanie obserwujących wedle chociażby geolokalizacji (fani z samej Polski a nie całego świata) czy grupy wiekowej. Wybierając firmę, która będzie miała za zadanie pozyskać fanów, warto sprawdzić źródła ich zdobywania. Trzeba się upewnić, że nie będą to ani lajki FB, ani insta followers, którzy nie znikną skasowane po tygodniu, bo okażą się jedynie botami.

Bez aktywności nie ma sukcesu

Niektóre oferty mogą kusić atrakcyjnymi cenami za tysiące nowych fanów, ale to takich propozycji lepiej podchodzić z dużą ostrożnością. Duże liczby robią wrażenie, ale nie gwarantują aktywności na koncie w social media, bez której nie można osiągnąć sukcesu marketingowego. Mówiąc wprost: co z tego, że profil będzie miał tysiące fanów, skoro nie będą oni lajkowali, komentowani, zostawiali reakcji, udostępniali postów? Followersi to nie tylko statystyki, dlatego warto zacząć od mniejszej ich liczby, ale za to aktywnych i zaangażowanych, a dopiero później stopniowo pozyskiwać ich więcej, rozszerzając swoje zasięgi.

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments