Współpraca z influencerami to rozwiązanie, po które w Polsce wciąż sięga się stosunkowo rzadko. Dziwi to tym bardziej, że tego rodzaju promocja jest wyjątkowo efektywna. Częściowo za taki stan rzeczy odpowiadają różne mity związane z tą formą marketingu. Dlatego dziś obalimy te najpopularniejsze z nich!

Mit 1: Influencer marketing jest tylko dla wybranych branż

Influencer marketing jest powszechnie kojarzony przede wszystkim z kilkoma wybranymi branżami: kosmetyki, elektronika, produkty dla dzieci, lifestyle, może jeszcze kilka innych… Czy to oznacza, że influencer marketing jest tylko dla wybranych? Absolutnie nie! Możesz promować się we współpracy z Influencerem niezależnie od tego, jakie produkty/usługi oferujesz. Trzeba przyznać, że w przypadku pewnych branż znalezienie odpowiedniego twórcy będzie znacznie trudniejsze – ale na pewno nie niemożliwe!

Mit 2: Wybrany influencer powinien mieć jak najwięcej odbiorców

Tak naprawdę wybrany influencer powinien przede wszystkim gromadzić wokół siebie zaangażowaną grupę stałych odbiorców, o charakterystyce możliwie jak najbardziej zbliżonej do Twojej grupy docelowej. Fakt czy będzie to liczne grono czy też nie, ma tutaj drugorzędne znaczenie. Najczęściej to właśnie mniejsi twórcy są lepszymi influencerami, ponieważ ich fani z reguły chętniej wchodzą w interakcje i są grupą bardziej jednolitą. To, zaś bardzo ułatwia zaplanowanie i przeprowadzenie skutecznej kampanii.

Mit 3: Współpraca polega na barterze „polecenie za produkt/usługę”

Laicy wyobrażają sobie zwykle, że współpraca z Influencerem wygląda właśnie w ten sposób: firma oferuje mu swój produkt (usługę) za darmo, a w zamian twórca przekazuje opinię na jego temat swoim odbiorcom, w ten sposób go reklamując. Przekonanie to nie jest zupełnie bezpodstawne, ponieważ mniej więcej tak wyglądały początki influencer marketingu – okres ten jednak mamy już dawno za sobą.

Nowoczesne kampanie influencerskie przybierają wiele ciekawych form (m.in. lokowanie produktu, unboxing, give-away, relacja z eventu, link afiliacyjny) i mogą być rozliczane w różnych modelach, np. za wyświetlenia, kliknięcia, wygenerowane leady i kilka innych sposobów.

Mit 4: Konsumenci nie zwracają uwagi na komunikaty influencerów

Jeśli konsumenci nie zwracają na coś uwagi, to przede wszystkim na reklamy internetowe w tradycyjnej formie tzn. display, z którymi stykają się niemal na każdym kroku. Zjawisko to nosi nazwę ślepoty banerowej i jest bardzo dobrze znane marketerom. Zupełnie inaczej ma się sprawa z influencer marketingiem – tutaj komunikat jest wplatany do interesującej odbiorcę treści, której ten z reguły sam poszukuje.

Ponadto zdecydowana większość konsumentów wskazuje rekomendację innej osoby jako jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na ich ostateczną decyzję zakupową. To tylko dwa z długiej listy powodów, dla których dobrze przeprowadzone kampanie influencerskie są tak skuteczne.

Mit 5: Influencer marketing to działanie „na ślepo”, którego nie da się zmierzyć

Kolejne nieprawdziwe przekonanie na temat współpracy z influencerami dotyczy możliwości monitorowania efektów prowadzonych działań – to nieprawda, że jest się tu skazanym na działanie „po omacku”. Do analizy kampanii influencerskiej można wykorzystywać dane dotyczące chociażby zasięgu, zaangażowania odbiorców, wzmianek na temat marki czy wygenerowanych leadów.

Przekonaj się sam, co możesz zyskać, dzięki współpracy z influencerami. Sprawdź influencer marketing w Fabryce Marketingu!

Zobacz również: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/kim-jest-influencer-i-co-influencer-marketing-moze-dac-twojej-marce/

Pytania?

Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy/wskazówki? Skorzystaj z jednej dostępnych z opcji: napisz do nas w komentarzach korzystając z pola poniżej, skorzystaj z forum gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników naszej strony lub wyślij do nas wiadomość!


Komentuj Nasze forum Napisz do nas

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments